הפריצה לציון

החשוד: פלוני • מעצר החוגגים במירון הוארך

מתוך שלוש מאות העצורים אתמול במירון, העלו היום במשטרה שלושה חשודים בפני בית המשפט - שהאריך את מעצרם. שניים מהם התלוננו בדיון על אלימות השוטרים (ארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: David Cohen/Flash90)

בית משפט השלום בקריית שמונה דן היום (רביעי) בבקשת המשטרה להאריך את מעצרם של שלושה חשודים שנעצרו אתמול, ל"ג בעומר, בהתפרעויות ליד ציון הרשב"י במירון.

מבין המאות שפרצו פנימה בניגוד להנחיות המחמירות בשל נגיף הקורונה, נעצרו 300 אנשים - רובם המוחלט שוחררו כעבור שעות ספורות.

אחד מאלו שמעצרם הוארך, סירב להזדהות ולכן הוא מופיע תחת הכותרת "החשוד: פלוני אלמוני". החשוד אף סירב לשתף פעולה עם עורך הדין שהוצמד לו, ולכן, בדיון שנערך ללא נוכחותו, הוארך מעצרו.

שני החשודים האחרים, התלוננו במהלך הדיון, בו השתתפו באמצעות שיחת טלפון מתחנת משטרת צפת, על אלימות משטרתית שהופנתה כלפיהם.

ההתפרעויות במירון (צילום: דוברות המשטרה)

אחד מהם הוא תושב מירון המגדל כלבים, שאף שיסה את אחד מהם בשוטרים. השופט האריך את מעצרו כשהוא מוסיף כי "על מסוכנותו הגבוהה של החשוד ניתן ללמוד מעברו הפלילי המשמעותי הכולל הרשעות קודמות בעבירות אלימות, סמים ורכוש".

לגבי החשוד האחר ציין השופט בהחלטתו כי "אמנם, המדובר בחשוד נעדר הרשעות קודמות ואולם, מעשיו באירוע הנוכחי במסגרתן זרק מוט ברזל לעבר קצין מג"ב, דבר אשר יכל בקלות להוביל לתוצאות ופגיעות קשות בגופו של הקצין, כפי שנראה בתיק החקירה בו קיים צילום של מוט הברזל, מלמדים על חומרה יתרה".

השופט הוסיף, "יש לציין כי אין המדובר באירוע אקראי ובודד אלא בהשתתפותו של החשוד אשר ידע כי אין עליו להגיע למתחם קבר הרשב"י במירון בשל הוראה חוקית שהוצאה בעניין, בתוך אירוע של הפרת סדר המונית, תוך תקיפת שוטרים והכל בימים אלה של מצב חירום בשל מגפת הקורונה ותוך שגורמי החוק ויתר הרשויות עושים כל לאל ידם למנוע סיכון לציבור ומניעת התקבצות רבה של אנשים".

לכן כאמור, מעצרם של כל שלושת החשודים הוארך על ידי בית המשפט, חלקם ביומיים וחלקם בחמישה ימים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר