המתפללים זעמו

לילה סוער: הכוחות פשטו על השטיבלך; שוטרת נפצעה קל

כוחות המשטרה הגיעו פעמיים במהלך הלילה ל'זכרון משה', שם חילקו דוחות למתפללים במקום שלא לפי ההנחיות. בהמשך שבו עם כוחות יס"מ מתוגברים, ובמקום פרצה מהומה - ומעצרים. צפו (בארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

לילה סוער בשטיבלך 'זכרון משה' בירושלים, לאחר שבמהלך פינוי נוסף של המתפללים מבית הכנסת, נפצעה שוטרת בראשה כתוצאה מזריקת חפצים.

הכל התחיל בסביבות השעה 22:30, אז עברו במקום שוטרים שערכו סיור והבחינו באנשים רבים הלומדים ומתפללים במקום שהיה אמור להיות סגור על מנעול ובריח.

השוטרים חילקו דוחות כספיים לכעשרים מתפללים שהיו במקום, אשר כפי שכבר דיווחנו בלילה ב'כיכר השבת', הגיבו בקריאות גנאי: "נאצים, תנו להתפלל".

כעבור למעלה משעה, הגיעו למקום כוחות משטרה מתוגברים, יחד עם כוחות יס"מ ומפקד תחנת לב הבירה, שימי מרציאנו, שפיקד אישית על הנעשה במקום.

הקיצונים עדכנו כי המשטרה פשטה על השטיבלך, וכמה עשרות מהם מיהרו להגיע למקום - וכמובן החלו בהפרות סדר ובזעקות נגד השוטרים, תוך שהם מנסים בגופם למנוע מהם לסגור את המקום.

המתפללים זעמו וטענו כי לא ייתכן שפתחו את הקניונים - אך תפילות מותר לקיים רק בשטח סגור. "למה מותר לקנות בשטח סגור ובתוך מבנה, אבל אסור להתפלל רק תחת כיפת השמיים?".

במהלך המהומות במקום, נפצעה שוטרת באורח קל בראשה כתוצאה מזריקת חפצים כבדים על ידי הקיצונים. השוטרים מנגד, עצרו שמונה חשודים בגין הפרת הסדר הציבורי ובחשד לתקיפת שוטרים.

הערב הסוער, אחרי מספר ימים רגועים באזור מאה שערים, הסתיים בסופו של דבר בהפגנות שכללו ניפוץ חלון של ניידת משטרתית, פחים שרופים והצתות.

מדוברות המשטרה נמסר כי "במהלך הלילה הוזעקו כוחות משטרה לבית כנסת ברחוב חפץ חיים בירושלים בעקבות דיווח על התקהלות במקום בניגוד לצו בריאות העם, השוטרים שהגיעו למקום פיזרו את הנוכחים במקום. בסמוך לבית הכנסת החלה התקהלות והפרת סדר של כמה עשרות תוך קריאת קריאות נאצה לעבר השוטרים, במהלך הפרת הסדר נפצעה שוטרת בראשה והיא פונתה לקבלת טיפול רפואי, במהלך האירוע נעצרו 8 חשודים בגין הפרת סדר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר