נפתחה חקירה

תדהמה: קברו הטרי של החייל שנהרג - חולל

דובר צה"ל מסר כי הערב התגלו סימני חפירה על קברו של עמית בן יגאל הי"ד, שנהרג בידי מחבל במהלך פעילות מבצעית בתחילת השבוע. בצה"ל ובמשטרה חוקרים את האירוע (בארץ)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)

בשעות הערב (חמישי) התגלו סימני חפירה על חלקת הקבר של סמל-ראשון עמית בן יגאל הי"ד, בבית העלמין הצבאי בבאר יעקב. מדובר צה"ל נמסר כי המשפחה עודכנה באופן מיידי ואביו הגיע לבית העלמין מלווה בגורמי הצבא. נציגי הרבנות הצבאית הגיעו למקום ווידאו כי כבוד המת לא חולל.

צה״ל והמשטרה ימשיכו לבחון את נסיבות המקרה. לאור האירוע, הוחלט כי הלילה תתבצע אטימה של הקבר, ועד לסיום התהליך תועמד שמירה של חיילי חטיבת גולני באזור בית העלמין.

ממשרד הביטחון נמסר כי "אנשי היחידה להנצחת החייל במשרד הביטחון, שוהים בחלקת הקבר של סמ"ר עמית בן יגאל ז"ל, מאז היוודע האירוע ומטפלים בחלקת הקבר יחד עם הרבנות הצבאית. משרד הביטחון מביע זעזוע ושאט נפש מהמעשה. אגף משפחות, הנצחה ומורשת מלווה את משפחת בן-יגאל ויעניק לה את כל התמיכה והסיוע הנדרשים".

ראש המועצה של באר יעקב, ניסים גוזלן מסר, "הערב בשעה 19:00 הוזעקתי לבית העלמין לחלקה הצבאית, לאחר שחברת קדישא ששהו במקום הבחינו בסימני חפירה בחלקת הקבר של רס"ל עמית בן יגאל הי"ד. מיד הוריתי להזעיק את משטרת ישראל וגורמי צה"ל וכמובן את מח' השיטור העירוני שלנו".

"כשהגעתי לחלקת הקבר הטריה נחרדתי לגלות את סימני החפירה במקום. לאחר שהגיעו גורמי המשטרה וצה"ל הזעקנו למקום את אביו של הלוחם המנוח, ברוך שיבדל"א. למרבה המזל לא התגלה שום חילול של כבוד הנפטר", סיפר גוזלן.

"הוחלט לפעול מידית ולמלא את חלקת הקבר בבטון שימנע הישנות של מקרה כזה. בנוסף הוריתי על הצבת מאבטחים בחלקה הצבאית. גורמי הצבא גם הם החליטו להציב חיילי גולני שישמרו על חלקת הקבר וגם משטרת ישראל הציבה מצידה אבטחה במתחם בית העלמין", כתב ראש המועצה.

"בשם מועצת באר- יעקב ובשמכם תושבים יקרים, אני שולח חיבוק לברוך ונאוה הורי הלוחם ולבני משפחתו. נעשה את הכל על מנת לשמור על כבוד חיילינו חללי צה"ל ונפעל להנצחת זכרם", כתב גוזלן.

עמית בן יגאל הי"ד (דובר צה"ל)

כזכור, נהרג בן יגאל במהלך פעילות צה"ל בכפר יעבד בשומרון. מחבל השליך על ראשו מאחד הגגות, בעת שהביט למעלה, לבנת שיש גדולה שפגעה בראשו.

"יש לגנות בתוקף כל פגיעה בכבוד חללי צה"ל", מסר דובר צה"ל. צה"ל ומשטרת ישראל פועלים לחקירת האירוע ובירור הנסיבות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר