שימו לב

"האכיפה נמשכת": בתי הכנסת עדיין סגורים

למרות הדיווחים על מתווה לפתיחת בתי הכנסת, במשרד הבריאות ובמשטרה מבהירים כי אין עדיין החלטה רשמית בנושא, וימשיכו בפעולות האכיפה נגד המתפללים בהם (בארץ)

שוטרים בפשיטה על בית כנסת, ארכיון (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

הגבאים והמתפללים זועמים: המל"ל כבר הסכים למתווה לפתיחת בתי הכנסת, אך בשל העובדה שאין עדיין אישור רשמי בממשלה, מבהירים במשטרה כי ימשיכו בפעולות האכיפה.

במשרד הבריאות הבהירו היום (שני) כי בניגוד לפרסומים, מתווה בתי הכנסת לא עבר בהחלטת ממשלה וכי המתווה צפוי לעבור רק בכפוף לאישור הממשלה ולפי כללי התו סגול, הליך שיתקיים בימים הקרובים.

שעה קלה לאחר מכן עדכנו במשטרה כי לא התקבלה כל החלטה ע"י הגורמים המוסמכים שמתירה פתיחה של בתי כנסת, ולכן - "האכיפה נמשכת".

מוקדם מידי? ב'בעלזא' חגגו פתיחת בית כנסת (צילום: באדיבות המצלם)

על פי המתווה שפורסם, ייפתחו בתי הכנסת ובתי התפילה רק עם מתפללים קבועים, ועם הפרדה של מושב בין מתפלל למתפלל. מדובר רק בבתי תפילה קבועים ולא כאלה שבהם מתפללים מזדמנים.

כמו כן, יחויבו המתפללים לעטות מסכות בכל משך התפילה. סידורים ותשמישי קדושה יובאו מהבית ובכל בית כנסת ובית תפילה ימונה "גבאי קורונה", שתפקידו יהיה לאכוף את את ההנחיות.

כפי שדיווחנו אתמול, גבאי בתי הכנסת טוענים כי לא ייתכן כי כבר התירו חזרה למוסדות הלימוד, פתחו קניונים, חנויות ושווקים - אך בתי הכנסת בישראל, המשמשים מיליוני אנשים בישראל 3 פעמים ביום, עדיין סגורים על מנעול ובריח.

ירוחם טורנר וצביקה כהנא, גבאי בית הכנסת שירת נפתלי באלעד אומרים ל'כיכר השבת', "בית הכנסת שלנו פעל מתחילת המשבר על פי כל הכללים שנקבעו על ידי משרד הבריאות, וגם ברגע זה אנחנו ערוכים לפתיחת בית הכנסת תוך שמירה והקפדה על כללי הריחוק החברתי, ההיגיינה והחיטוי".

"לא ברור לנו למה בתי כנסת מופלים לרעה ולא נפתחים, בעוד קניונים, בתי עסק, בתי ספר, כוללים ואפילו מדברים כבר על פתיחת מסעדות ורק בתי הכנסת נשכחו. בתי הכנסת הם לב ליבו של אדם שומר תורה ומצוות, בתי הכנסת הם מרכז חייו, בתי הכנסת חשובים לו עשרת מונים ממסעדה או מקניון".

לדבריהם, "כלל המתפללים אצלנו ואנו בטוחים שגם בשאר הקהילות, חרדים ממגיפת הקורונה ואין ספק שההקפדה כל כללי הזהירות תתבצע במלואה תוך כדי הכוונת והשגחת הגבאים בכל קהילה ובכל בית כנסת".

דוחות למתפללים בבית כנסת (צילום: דוברות המשטרה)

בקבוצה ייעודית שהוקמה עם עשרות מהגבאים, הם בוחנים את דרכי הפעולה להמשך, בהם קיום הפגנה או עריכת קבלות שבת המוניות ברחובה של עיר.

במקביל, ל'כיכר השבת' נודע כי עו"ד ד"ר יחיאל וינרוט בוחן את האפרות המשפטית להגיש עתירה לבית המשפט בגין אפליית המתפללים בבתי הכנסיות.

יועץ התקשורת מני חדד המשמש כגבאי בית-כנסת בירושלים מצביע בשיחה עם 'כיכר השבת' על הסיבה לעיכוב בפתיחת בתי הכנסת. לדבריו, הפוליטיקאים החרדים חוששים לטפל בסוגיה הרגישה בשל טראומה שהם נושאים מתחילת ימי הקורונה, בהם הואשם הציבור החרדי כמי שמזלזל בהנחיות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר