פרסום ראשון

אלעד: לא ייפתחו מוסדות לימוד חדשים לשנה הבאה

בעקבות הוראת רבני אלעד, בהקשר לבית ספר חדש שתוכנן להיפתח, תמנע העירייה הקמה של כל מוסד חינוכי לשנת תשפ"א, מחשש לפגיעה במוסדות קיימים; כל הפרטים (חרדים)

איציק אוחנה | כיכר השבת |
ראש העיר ישראל פרוש (צילום: Aharon Krohn/Flash90)

פרסום ראשון: רבני אלעד הורו, והעירייה מבצעת. "לא לפתוח מוסדות חינוך חדשים לשנת הלימודים תשפ"א" - כך כתבו בכירי הרבנים בעיר, בפנייה לראש העירייה ישראל פרוש.

השיקול, כך עולה ממכתבם, הוא חשש מערעור מצבם הכלכלי של המוסדות הקיימים, בשל העובדה כי אוכלוסיית העיר הולכת ומתבגרת, כך שמספר הילדים לכיתה יורד משנה לשנה.

וכך כתבו הרבנים, הגר"מ מלכא, הגרש"ז גרוסמן והגרי"ז הורביץ, בעקבות כוונה לפתוח בית ספר חדש בעיר: "הובאה לפתחנו שאלת פתיחת מוסדות חדשים בעירנו. ודעתנו, מתוך אחריות לתושבי העיר, כי לעת עתה לא יפתחו מוסדות חדשים בעיר".

הרבנים מנמקים כאמור את החלטתם בין השאר בכך ש"העיר הולכת ומתבגרת, ונוצר מצב שהמוסדות הולכים ומצטמצמים ומספר הילדים לכיתה הולך ופוחת. פתיחת עוד מוסדות תגרום לערעור יציבות כלכלית של המוסדות, ויתכן שייפגעו מוסדות שלא כדין".

מכתב הרבנים

לסיכום, כותבים הרבנים, כי בכל מקרה בו יהיו טענות על מוסדות והתנהלותם, הם או נציגיהם יישבו על המדוכה כדי לקבל הכרעות, יחד עם גורמי המקצוע בעיר.

ואכן, העירייה קיבלה את החלטת הרבנים, ובמודעה שפורסמה לאחרונה הודיע אגף החינוך כי בשנת הלימודים הקרובה לא ייפתח שום מוסד חדש, תלמוד תורה או בית ספר לבנות.

הודעת העירייה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר