מחקר חדש

מסכה מפחיתה את שיעור ההדבקה ב-50%

ברקע ההנחיה כי אין חובה להקפיד על מסכת פנים בימים חמים אלו במרחב הציבורי, מחקר שנעשה על אוגרים ישכנע אתכם מדוע חשוב, למרות הכל, לחבוש מסכת פנים (קורונה)

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

משרד הבריאות פרסם היום (שלישי) הנחיה ולפיה אין חובת חבישת מסכה במרחב הציבורי בשל עומס החום, עד לסוף השבוע. תוצאות המחקר המלמדות על החשיבות, אולי ישכנעו אתכם להקפיד בכל זאת.

המחקר נערך בהונג קונג על ידי צוות מדענים, בראשם עמד ד"ר יואן קווק-יון, מבכירי המדענים בתחום הקורונה, שחקר בעבר את נגיף הסארס המשתייך לאותה משפחה.

התוצאות חד משמעיות: המסכות מונעות, ומפחיתות בצורה משמעותית, הדבקה בנגיף קורונה. את המחקר, ביצעו על 52 אוגרים, שחולקו לקבוצות, בכלובים שונים.

באתר מאקו בריאות, הביאו את תוצאות המחקר שדווח לראשונה ב-South China Morning Post.. לפי הכתבה, בכלובים, התקינו מחיצות העשויות מעין מסכות. בכלובים הכניסו גם אוגרים הנגועים בנגיף הקורונה וגם אוגרים בריאים, והתקינו מאווררים שווידאו את מעבר הנגיף מהצד החולה לצד הבריא.

לאחר שבעה ימים, 10 מתוך 15 אוגרים בריאים (או 66.7 אחוז מהם) שהיו בכלובים ללא מחיצות ממסכות נדבקו בנגיף. אך כאשר היו מחיצות עשויות מסכות מנתחים בצד של האוגרים הנגועים - רק שני אוגרים מתוך 12 בכלוב הסמוך (או 16.7 אחוזים) נמצאו חיוביים בבדיקת קורונה.

עם מסכה: החיילים הושבעו ושרו 'אני מאמין' (צילום: ידידיה כהן - אגף הביטחוני חברתי)

לדברי ד"ר יואן קווק-יון מאוניברסיטת הונג קונג, "ניסוי האוגרים שלנו מראה באופן ברור שאם אוגרים או בני אדם נגועים עוטים מסכות, א-סימפטומטיים או סימפטומטיים, הם למעשה מגנים על אנשים אחרים. זוהי התוצאה החזקה ביותר שהראינו עד כה".

הד"ר הוסיף כי "הפצת הנגיף יכולה להיות מופחת ב-50 אחוזים כאשר משתמשים במסכות מנתחים, בייחוד אם נשאי הנגיף חובשים אותן".

"אני יודע שחבישת מסכה עשויה להיות קשה במהלך הקיץ. עצתי היא, במיוחד אם אתם בחללים סגורים שאין בהם תחלופה של אוויר, באזורים צפופים או בתחבורה ציבורית - אתם חייבים לחבוש מסכה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר