חשיפת 'כיכר'

באלעד אישרו: לא יפתחו מוסד ספרדי חדש

מועצת העיר אלעד אישרה היום את ההחלטה שלא לפתוח מוסדות חינוך חדשים בעיר, מתך נימוק שהוצג בשם הרבנים כי הדבר עלול לפגוע כלכלית במוסדות הקיימים כיום בעיר (בארץ)

איציק אוחנה | כיכר השבת |
(צילום: דוברות העיר אלעד)

בישיבת עיריית אלעד אושרה הערב (רביעי) החלטת ועדת החינוך העירונית לקבל את הנחיית רבני העיר ולא לאפשר פתיחת מוסדות חינוך חדשים. חלק מחברי סיעת ש"ס תמכו, מ"מ ראש העיר ויו"ר ש"ס יהודה בוטבול וחנן זיגדון לא השתתפו בהצבעה.

כזכור, כפי שנחשף ב'כיכר השבת', לאחר דין ודברים, ובחינת הנושא מכל צדדיו, הורו רבני העיר חד משמעית כי אין לפתוח עוד מוסד חינוכי בשנת הלימודים תשפ"א, זאת משום חשש ליציבות מוסדות החינוך הקיימים. מדובר בבית ספר שהיה אמור להיפתח בשנה"ל הקרובה ועורר חשש בקרב הורים ומחנכים.

בהוראתם של רבני העיר, הגר"מ מלכא, הגרש"ז גרוסמן והגרי"ז הורביץ, שהתקבלה גם בוועדת החינוך העירונית, נכתב כי "הובא לפתחנו שאלת פתיחת מוסדות חדשים בעירנו. ודעתנו מתוך אחריות לתושבי העיר לעת עתה, לא יפתחו מוסדות חדשים בעיר".

הרבנים אף נימקו את החלטתם בין השאר בכך ש"העיר הולכת ומתבגרת, ונוצר מצב שהמוסדות הולכים ומצטמצמים ומספר הילדים לכיתה הולך ופוחת".

בהמשך הם כתבו כי פתיחת עוד מוסדות "תגרום לערעור יציבות כלכלית של המוסדות... ויתכן שייפגעו מוסדות שלא כדין".

לסיכום, כתבו הרבנים כי בכל מקרה בו יהיו טענות על מוסדות והתנהלותם, הרי שהם או נציגיהם יישבו על המדוכה כדי לקבל הכרעות, יחד עם גורמי המקצוע בעיר.

ראש העיר אלעד בראיון ל'כיכר' (צילום: כיכר השבת)

ואכן, גם העירייה קיבלה את החלטת הרבנים, ובמודעה שפורסמה בשבוע האחרון, הודיע אגף החינוך כי בשנת הלימודים הקרובה לא ייפתח שום מוסד חדש, תלמוד תורה או בית ספר לבנות.

היום התקיימה ישיבת העירייה בה העלה כאמור ראש העיר את החלטת הוועדה, וזו אושרה פה אחד על ידי חברי העירייה, כולל חלק מחברי סיעת ש"ס

עוד נודע ל'כיכר השבת', כי לפני מספר שבועות פנו חברי סיעת ש"ס בעירייה במכתב לשר הפנים ויו"ר התנועה אריה דרעי, בו ביקשו כי יפעל שלא ייפתחו מוסדות חדשים בעיר, מחשש שהם יזיקו למוסדות הקיימים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר