תעלומה מל"ג בעומר

אישום נגד "אלמוני מתפרע במירון" בגין "הפרעה לשוטר"

"אלמוני מתפרע במירון" - כך הוא מכונה בפרוטוקולים של בית המשפט, ובכתב האישום שהוגש נגדו, על "הפרעה לשוטר". מאז ל"ג בעומר, הוא במעצר - אך איש אינו יודע מי הוא • כל הפרטים (חדשות)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
מעצר במירון. אילוסטרציה (צילום: דוד כהן - פלאש 90)

"אלמוני מתפרע במירון", כך הוא מכונה בפרוטוקולים של בית המשפט ובכתב האישום שהוגש נגדו. מאז ל"ג בעומר, הוא יושב במעצר - אך איש אינו יודע מי הוא אותו עצור, שכן הוא לא מוכן להזדהות. השופט ניסה אף הוא לשכנע אותו - שאם יזדהה הוא ישוחרר - אך ללא הועיל.

ה"אלמוני", נעצר יחד עם עוד 300 אנשים בהר מירון בל"ג בעומר, במהלך ההתפרעויות שאירעו במקום, ועד היום הוא עצור. בנתיים, הוגשו נגדו כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים, בגין "הפרעה לשוטר במילוי תפקידו", וזאת בגין שני מקרים שאירעו בתחנת המשטרה אחרי מעצרו.

תחילה, כאשר ניסו לאזוק אותו הוא השתולל, ולאחר מכן כשניסו לקחת ממנו טביעות אצבע, אחרי שלא הסכים להזדהות - גם לזה הוא התנגד ואמר לשוטרת "שיקצע".

המהומות במירון (צילום: דוברות המשטרה)

בכתב האישום מתואר כי כאשר הוא הגיע באוטובוס לתחנת משטרת צפת, "לאחר שהשוטר ביקש לאזוק את חברו של הנאשם, הפריע הנאשם לשוטר מלמלא את תפקידו כדין, באופן שקם לעבר השוטר כאשר ידיו אזוקות, החל להשתולל ולצעוק, הניף את ידיו מעלה כמי שמתכוון להכות את השוטר, התקרב אליו ונצמד לגופו".

"בהמשך לכך", נכתב בכתב האישום, "סמוך לשעה 16:30, בתחנת משטרת צפת, ביקשו השוטרים מהנאשם להזדהות, אך הנאשם לא הגיב לבקשתם וסירב להזדהות. בשל סירוב הנאשם להזדהות, ביקשו השוטרים להוציא את הנאשם מתא מעצרו ולהטביעו במערכת טביעות האצבע, וזאת בניסיון לזהות אותו. בתוך כך, התנגד הנאשם לבקשת השוטרים, הניף את רגלו ובעט ברגלה השמאלית של השוטרת יובל, ירק לעברה וקילל אותה בכך שאמר: ******, 'שיקסה'".

ביום שישי האחרון ניסה שופט בית משפט השלום בקרית שמונה לשכנע את אותו "אלמוני" למסור פרטים על זהותו ובכך יוכל להשתחרר, אך לאחר דיון ארוך, הוא שוב סירב למסור פרטים. בסיום הדיון השופט שלח אותו להסתכלות פסיכיאטרית בפני הפסיכיאטר המחוזי, וזאת לשם "עריכת חוות דעת אודות כשירותו של המשיב לעמוד לדין ואודות מצבו בעת ביצוע העבירה".

במהלך הדיון ביום שישי, פנה העצור האלמוני לשופט ואמר: "אתמול הייתי בבית משפט ורצו שאני אחתום על כסף, נציגי השב"ס צחקו ואמרו לי שאם אחתום על נייר אז אני ישוחרר, אבל אני לא מאמין, לכן סירבתי לחתום על אותו נייר. אחרי שכבר הסכמתי לחתום ואמרתי שאני מבקש לחתום, אז הם אמרו לי שבגלל שלא חתמתי קודם לכן, עכשיו זה מאוחר מידי ולא ישחררו אותי".

לטענתו, "זה היה אחרי שנגמר הדיון, במרתף המעצרים של בית המשפט בקריית שמונה. התעללו בי במעצר. תראה את הידיים שלי, יש לי סימני פציעה על הידיים מהאזיקים, ואני בטוח שגם אם עשיתי משהו זה לא צריך להיות עם סימנים. אני לא יודע למה עצרו אותי, אני לא עשיתי כלום, לא הייתי בתוך מירון, הייתי ליד מירון ופתאום המשטרה אזקה אותי, ראיתי שוטר מרביץ לרב והדבר הזה מאוד פגע בי והלכתי להפריד. אני רגיל שבאנגליה יש בית כנסת ששומרים על באי בית הכנסת ועל הרב".

יצוין כי האלמוני העצור לא שיתף פעולה עם החוקרים בחקירות, וגם בתרגילים נוספים לא הצליחו לדעת מה זהותו. היום, הוא יגיע שוב לבית המשפט לדיון בעניינו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר