'שחור ולבן' • צפו

מכור להימורים נחשף: "הסרתי את המסכות"

התמכרות להימורים היא התמכרות קשה וכואבת, ופוגעת גם בסביבה הקרובה של מכור. הנזקים הכלכליים הם אדירים וזה חלק קטן מהמחלה • טל יספר על החוויות הקשות שעבר (TVׂ)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

בפרק הנוכחי החמישי בסדרת 'שחור ולבן', ידבר טל אבירם - מכור לשעבר, שכבר נקי 6 שנים, והיום הוא אחד מאנשי הצוות ב'רטורנו'

עוד בסדרה 'שחור ולבן'>>>

בפרק הקודם בסדרת 'שחור ולבן', דיבר הפרופ' גל ידיד ראש היחידה לנוירופרמקולוגיה באוניברסיטת בר אילן. וניסה להסביר מה עבר בראשו של 'חיים' - המכור החרדי מפרק 3.

ביחד עם הרב איתן אקשטיין מנכ"ל ומיסד 'רטורנו', דיברו על הדרך שמובילה להתמכרויות החל מחוויות ילדות או טראומה קשה ועל ידי השימוש וההתמכרות משמשים כ'משכך כאבים רגשי'.

  • בפרק הבא נעניק כלים לזיהוי ומענה ראשוני למכור ולסביבתו הקרובה. וכלים להתמודדות נכונה למשפחות אשר יקיריהם סובלים מהתמכרות

הפעם, נביא את סיפורו של טל, מכור להימורים. כיום טל הוא מדריך בקהילת 'רטורנו'. טל ישתף אותנו ב16 שנים של התמודדות ללא הצלחה מול ההימורים, את הפעם הראשונה שהשתתף בהגרלה בעודו מחלים מפציעה קשה מאוד בבית לוינשטיין וזכה בפרס השני.

ברקע של טל לא היו סימנים מוקדמים כדי להזהיר את טל ומשפחתו על מחלת ההתמכרות שכונת מצוקה, עוני לא היו חלק מתמונת חייו של טל, אלא להיפך, טל גדל בשכונה מכובדת והוריו עסקו במקצועות מכובדים. אחיו הם אקדמאים, כן, גם טל הוא עורך דין לשעבר ועקב ההתמכרות הקשה שלו נשלל רשיונו.

נקודות השפל בחייו הם רבות, אבל, נקודת האור בחייו נמצאת דווקא באותו יום שאביו הודיע לו שמשפחתו עזבה אותו, והוא נותר לבד. זה היום שהוא נכנס לקהילת 'רטורנו', היום שבו הוא הפסיק להשתמש.

טל ישתף על הדרך שכיום הוא מעביר הלאה, את הבשורה שיש דרך אחרת. כל בוקר שהוא מגיע לפגוש את החניכים שלו ב'רטורנו' הוא נוטע בהם תקווה .ואמונה שאפשר אחרת

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר