בעלי אולמות זועמים

יעתרו לבג"ץ: "מונעים מחרדים להינשא בגלל הגבלות הקורונה"

בפנייה דחופה ששיגר פרקליטם של בעלי האולמות החרדיים למשרד הבריאות, הוא טוען כי ישנה אפליה חמורה נגד הציבור החרדי - דבר שעלול ליצור בעיות הלכתיות חמורות (אקטואליה)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
חתונה חרדית. אילוסטרציה (צילום: מוטי גרין)

מספר בעלי אולמות חרדיים התאגדו ושלחו היום (שלישי), פנייה דחופה לשר הבריאות, למנכ"ל ולמשנה למנכ"ל, בשל כך שלטענתם, רק האולמות החרדיים מופלים לרעה, ואין כל סיבה לא לפתוח כבר ממחר את האולמות לאירועים על פי הוראות משרד הבריאות. בכוונת בעלי האולמות, הטוענים כי העובדה שהאולמות ייפתחו רק בימי 'בין המצרים' מונעת מהחרידם להינשא בתקופה הקרובה, לעתור לבג"צ

המכתב נכתב כאמור לשר הבריאות יולי אדלשטיין, למשה בר סימן טוב ולאיתמר גרוטו, עם העתקים לראש הממשלה בנימין נתניהו, רוה"מ החליפי בני גנץ, שר הפנים אריה דרעי ושר הכלכלה עמיר פרץ.

בפתח הפנייה כתב עורך הדין מאיר בן שחר: "בהתאם לתקנות שעת חירום (נגיף הקורונה החדש – הגבלת פעילות(, לרבות התיקונים השונים שהוכנסו בהן, ובהתאם לתקנות ולצווים נוספים שהוצאו בשל מצב החירום,פעילותם של אולמות האירועים אסורה. לאחרונה, אושרה הקלה מסוימת לקיום חתונות, אך זו רלוונטית אך ורק לגני אירועים המקיימים אירועים בשטח פתוח, אך היא איננה רלוונטית לאולמות האירועים".

על פי הפרסומים, אולמות האירועים, עתידים לחזור לפעילות בעוד כשלושה שבועות - וזאת למרות שאין כל הבדל בין אולמות לשאר העסקים שייפתחו החל ממחר כמו; מסעדות, מועדונים ומלונות.

החתן התאכזב שלא היה לו חתונה ב'קורונה'; וקיבל חתונה מהסרטים. צפו (יח"צ)

"אין שום סיבה", כותב עורך הדין בפנייה "ואין שום הצדקה, ואין שום מקום לאבחנה השרירותית הנ"ל. מדובר באפליה בוטה ופסולה, על כל המשתמע מכך, ומטרת מכתבנו זה הוא להאיר את עיניכם בעוול החמור הנגרם למרשינו, על מנת שגם אולמות האירועים יורשו לחזור לפעילות, למצער – מיום 31 במאי 2020".

עוד הוא מציין, כי "בעלי האולמות רוצים לפתוח החל ממחר עם התנאים המתבקשים משאר בתי העסק בעלי אפיון דומה לאולמות;

"הוגדרו מספר תנאים, הגבלות ונהלים מחייבים לצורך פתיחת מקומות בילוי אלה. ההגבלות כללו, בין השאר, איסור קיום הופעות חיות וריקודים, מינוי ממונה על ענייני הקורונה, שמירה על מרחקים מינימאליים, הגבלה על כמות האורחים ביחס לתפוסת המקום על פי רישיון העסק, הנחיות לעניין קבלת אורחים, אופן הגשת מנות האוכל, שמירה על היגיינה, נהלים למטבח ועוד".

העורך דין אף מציין כי הכאב העצום אותן חווים המשפחות והזוגות הצעירים, ואף גורמת לבעיות הלכתיות חמורות ביותר. ומוסיף, כי עכשיו בציבור החרדי זו עונת השיא של האירועים, ורק עכשיו יש היתר להתחתן ויש מאות הזמנות פתוחות לאירועים - עד ששוב יהיה אסור להתחתן החל מי"ז בתמוז, לכן הם מבקשים שבפרק זמן קצר זה תותר להם פתיחת האולמות - על פי כל הכללים שצוינו לעיל.

מאיר חזוני מאולמי 'שירת ירושלים', אומר ל'כיכר השבת', "אני מזועזע מכך שזה לא מעניין אף אחד, יש פה בעיות הלכתיות חמורות ובעיות ונזקים שעוד ילוו אותנו שנים, אני קורא לפוליטיקאים החרדיים, לאזור אומץ ולהתחיל לסייע לנו - ולציבור הבוחרים שלהם".

"צריך להבין שהבעיה היא רק במגזר החרדי - ואנחנו אבודים, לאולמות החילוניים זה לא מזיז - כי זה לא העונה שלהם, להם עוזרים כל הפוליטיקאים החילוניים, והפוליטיקאים שלנו אמרו לנו שהם מרימים ידיים, ובמידה ואנחנו רוצים שמשהו יזוז שנפנה לתקשורת ולבג"ץ - וזה מה שאנחנו עושים עכשיו".

בעל אולם 'שירת ירושלים', בראיון ל'כיכר', בתחילת משבר הקורונה: 'מאות טלפונים מזוגות שבורים'

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר