"התקשו להוכיח"

אחרי כתב האישום: מדוע סירב רומפלר לשימוע?

כתב אישום הוגש היום נגד הרב הקיצוני בחשד להתעללות בילדים בכת לב טהור. בשיחה עם 'כיכר השבת' מסביר גורם מדוע התקשו בהצגת האשמות חמורות יותר נגד רומפלר (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

אחרי הגשת כתב האישום היום (שלישי) נגד אלעזר רומפלר, מסביר גורם המעורב בפרטים בשיחה עם 'כיכר השבת', כי הרצון היה להאשים אותו בצורה חמורה יותר.

במהלך החקירה, התקבלו עדויות נוספות, חמורות בהרבה מהפורט בכתב האישום, על מעלליו לכאורה של רומפלר בכת הקיצונית 'לב טהור'.

אך החוקרים נתקלו בקושי להשיג הוכחות לגבי חלק גדול מהעדויות שקיבלו, ולכן בחרו להתמקד בנושאים אותם יהיה להם קל להוכיח בפני בית המשפט.

בנוסף, במשך שלושים יום המתינו בפרקליטות לרומפלר, שיגיע לשימוע לפני הגשת האישום נגדו, אך הוא לא התייצב ולכן הגישו נגדו את האישום ללא שימוע.

מתברר כי רומפלר חשש כי בשימוע ייתן להם מידע מחודש, שאף היה עשוי לגרום לחקירה מחודשת נגדו - ולכן בחר שלא להציג את גירסתו לפני ההליך בבית משפט.

כזכור, בכתב האישום פורט על ידי הפרקליטות כי הוגש נגד אלעזר רומפלר בגין עבירות התעללות גופנית ונפשית ותקיפת קטינים בני 9-10 על ידי אחראי.

הם פירטו כי מזה 17 שנים רומפלר הינו חלק מקהילת "לב טהור" אשר נעה ונדה ברחבי העולם, וזאת תוך בריחה מרשויות המדינות שונות. בשנים 2009-2011 היה הנאשם מנהל בית ספר לגילאי 6-13 בקהילה בקנדה, ונכון להיום הוא מתגורר עם משפחתו בקהילה בגוואטמלה.

הקהילה הוכרזה על ידי בית המשפט לענייני משפחה ככת פוגענית, וזאת לאור כך שבמסגרת הקהילה נהוג להעניש קטינים ובגירים בצורה קשה ואכזרית, והן לאור כך שבקהילה נהוג לחתן קטינים, להפריד בין ילדים לבין הוריהם, למנוע חינוך פורמלי וליצור ניתוק מהעולם החיצוני.

עו"ד אביעד דוויק מפרקליטות מחוז ירושלים מייחס לנאשם מעשי התעללות גופנית ונפשית בשני קטינים בשנים 2009-2011 וכן תקיפה הגורמת חבלה של ממש, והכל כשהנאשם מנהל בית הספר בו למדו הקטינים.

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר