פרסום ראשון

משרד המשפטים: לא ניתן להאריך את כהונת הגר"א שטרן

יעקב אביטן, שר הדתות החדש, ביקש להאריך בחצי שנה את כהונתו של הגר"א שטרן כרב הראשי של ירושלים, אך המשנה ליועמ"ש התנגד - ותהליך בחירת רב אשכנזי חדש לבירה צפוי לצאת לדרך (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרב אריה שטרן (Nati Shohat/Flash90)

פרסום ראשון: משרד המשפטים הנפיק חוות דעת ראשונית נגד הארכת כהונתו של הרב אריה שטרן כרבה הראשי של ירושלים.

מהמידע שהגיע ל'כיכר השבת' עולה, כי בימים האחרונים ביקש השר החדש לשירותי דת יעקב אביטן, להאריך את כהונת הגר"א שטרן בחצי שנה, בהתאם להצעה הראשונה שהוגשה על ידי הציונות הדתית: עד תום חצי שנה מהקמת הממשלה החדשה.

אלא שהמשנה ליועץ המשפטי לממשלה ארז קמיניץ, כך נודע ל'כיכר', הציג חוות דעת משפטית לפיה ככל הנראה לא ניתן להאריך כעת את כהונת הרב שטרן בחצי שנה, שכן כל ההיתר שניתן בעבר להארכת הכהונה היה משום שמדובר היה אז בתקופת בחירות; תקנה מיוחדת - שכעת אין לה סיבה מצדקת.

יצוין, כי במידה ואכן לא תוארך כהונת הרב שטרן, הרי שהוא לא יוכל להתמודד שוב על תפקיד נחשב זה, גם אם ישונה החוק האוסר המשך כהונת רבני ערים שעברו את גיל 80, שכן לא ניתן להתמנות למשרת רב עיר לאחר גיל 70, והרב שטרן סיים את תפקידו באופן רשמי לפני כחמישה חודשים.

הרב אריה שטרן בראיון, ערב בחירתו לתפקיד

כזכור, בחודשים האחרונים עלה לכותרות נושא הארכת כהונת הרב אריה שטרן, שהגיע לגיל הפרישה -75, לאחר שבציונות הדתית ביקשו להאריך אותה לתקופת הבחירות, עד להקמת הממשלה, אך שר הדתות דאז יצחק וקנין סירב לחתום על 'הארכה פרסונלית', והתנה את המהלך בהארכת כהונת כלל הרבנים שהגיעו לגיל פרישה.

כאמור, כעת נושא הארכת כהונת הרב שטרן, שסיים את כהונתו בירושלים, צפוי לרדת מסדר היום, שכן משרד המשפטים לא מאפשר זאת.

בשל כך, בחודש הקרוב יחלו במשרד לשירותי דת לפעול לבחירת רב ראשי אשכנזי חדש לעיר הקודש. טרם ברור מי יהיה המועמד לתפקיד זה, והאם תהיה זו שוב דמות רבנית מהציונות הדתית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר