בני ברק

בתפילת שחרית: מכות ומעצרים בסאטמר

במסגרת המאבקים הפנימיים בחצר סאטמר, עימותים נרשמו במהלך תפילת שחרית של חג שבועות, במסגרת העימות על ה'כיבודים' בספר תורה. במקום התפתח עימות אלים (חסידים)

שימי שפר | כיכר השבת |
(צילום: SOS Images)

שוב עימותים בקהילת סאטמר בבני ברק לאחר שבמהלך תפילת שחרית בבוקר חג השבועות התפתחה תגרה בין אנשיו של ראש ישיבת סאטמר הגאון רבי חיים צבי מייזליש, לבין כמה מאנשי הנהלת המוסדות.

אחד המתפללים סיפר ל'כיכר השבת' כי "הרקע לבלגן הוא הרצון של כמה מאנשיו של ראש הישיבה לגשת לפתיחת ארון הקודש, דבר שאליו התנגדו בהנהלת המוסדות, ככל הנראה מתוך רצון לחלק את הכיבודים לאנשיהם בלבד, מה שעורר התנגדות עזה מצד אנשיו של ראש הישיבה, ואף לאלימות פיזית של ממש שנעצרה רק לאחר התערבות המשטרה, שנאלצה לעצור 2 מתפללים שהיו שותפים למעשה האלימות".

לדבריו: "אנשי הנהלת המוסדות התנגדו בימים שלפני כניסת חג השבועות לנסיונות פשרה, וכי התגרה היתה בלתי נמנעת, עד כדי כך שגם המשטרה חששה מאד ואף ערכה סיור בערב החג בבית המדרש, מחשש למהומות.

יצויין כי ראש הישיבה עצמו לא התפלל בבית המדרש, זאת בשל החשש מפני נגיף הקורונה, מה שהגביר את המתיחות הקיימת בין הצדדים לאחר שכולם נאלצו להתפלל יחדיו במניין אחד גדול, ולא כפי שנהוג היה מידי שנה שאנשיו של ראש הישיבה התפללו בבית כנסת נפרד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר