עשרות פצועים

מהומות בארה"ב: עוצר בערים ומאות עצורים

מהומות ענק בלפחות 30 ערים בארה"ב. המפגינים הציתו ניידות ורכבים וגרמו נזק רב. מאות מפגינים נעצרו במהלך הלילה כשהנשיא טראמפ קרא להפעלת כוח רב יותר (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
ההתפרעויות בארה"ב (צילום: מתוך טוויטר)

בארה"ב נמשכו הלילה (מוצ"ש) המהומות בעקבות מותו של העצור ג'ורג' פלויד. מאות מפגינים אפרו-אמריקאיים נעצרו בעקבות ההפגנות האלימות במסגרתן הוצתו ניידות משטרה, רכבים ומבנים ושוטרים נפצעו ואחד מהם אף נורה למוות בקליפורניה אתמול.

כדי להתמודד עם האלימות, 25 ערים ברחבי ארה"ב - בהן אטלנטה בירת ג'ורג'יה, קולומבוס בירת אוהיו, דנוור בירת קולורדו, פילדלפיה שבפנסילבניה, מיאמי שבפלורידה ולוס אנג'לס שבקליפורניה - הכריזו על עוצר לילי. בנוסף, לפחות שמונה מדינות ביקשו סיוע מהמשמר הלאומי של ארה"ב: טקסס, מינסוטה, ג'ורג'יה, אוהיו, קולורדו, ויסקונסין, קנטקי ויוטה. המשמר הלאומי נקרא גם לסייע לעיר הבירה, וושינגטון די. סי, בה מאות בני אדם התאספו שוב מחוץ לבית הלבן וקראו להעמיד לדין את האשמים.

כזכור, השוטר דרק צ'אובין, כרע ברך על צווארו של ג'ורג' פלויד, לאחר שנעצר במיניאפוליס על-ידי ארבעה שוטרים. צ'אובין - שתועד כורע ברך על צווארו במשך יותר משמונה דקות הואשם בתחילה ברציחתו של פלויד, אך נתיחה שלאחר המוות הצביעה על כך שפלויד לא מת באופן ישיר מהחניקה, וצ'אובין אף נעצר והואשם כבר ברצח מדרגה שלישית. למרות זאת, המהומות נמשכו בטענה כי האישום אינו מספיק קשה ביחס לאכזריות המקרה והמפגינים דורשים כי כל ארבעת השוטרים יואשמו בהריגתו.

תיעוד האירוע הקשה (מתוך טוויטר)

כוחות המשטרה שתוגברו באלפי שוטרים השתמשו בגז מדמיע, רימוני הלם וירי כדורי גומי לעבר המפגינים שהתפרעו במשך שעות וגרמו לנזקים גדולים. לפי סוכנות AP, לפחות 1,383 בני אדם נעצרו מאז יום חמישי האחרון. עם זאת, הסוכנות ציינה כי המספר בפועל גבוה יותר בעקבות התמשכות ההפגנות הלילה.

הנשיא דונלד טראמפ, שדיבר במרכז החלל "קנדי" שבפלורידה לרגל שיגור אסטרונאוטים לחלל, אמר כי מותו של פלויד הוא "טרגדיה עצומה", והוסיף שהוא עומד לצד המשפחה והמפגינים שאינם משתתפים במהומות. "אני משמש כחבר וכבן ברית עבור כל אמריקני שמחפש צדק ושלום", אמר טראמפ. "אבל אני עומד בהתנגדות נחרצת לכל מי שמנצל את הטרגדיה כדי לבזוז, לשדוד, לתקוף ולאיים. ריפוי וצדק, לא שנאה וכאוס, הם המשימה שעומדת בפנינו".

טראמפ, שקרא הלילה לשימוש בכוח רב יותר כדי לדכא את המהומות, אמר בנאומו כי הן "אינן קשורות לצדק או לשלום". לדבריו, "פורעים, בוזזים ואנרכיסטים מבזים את זכרו של פלויד".

החשש כעת, כי בעקבות המהומות תתגבר גם ההדבקה בנגיף הקורונה במדינה שסובלת רבות מהנגיף וההתאספות ההמונית ברחובות יכולה לסייע להפצתו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר