גובר החשש מ'גל שני'

הקורונה במוסדות החינוך: גני ילדים בב"ב וישיבה בטלז סטון

אחרי הילד בת"ת במודיעין עילית, היום מתפרסם על נשאי 'קורונה' בריכוזים חרדיים נוספים: גננת בשכונת רמת אלחנן, העובדת בשני גנים, שאושפזה, ואחוז ניכר של חולים בישיבה בטלז סטון (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

גננת מבני ברק נחשפה הלילה (ראשון) כחולת קורונה. בעקבות כך, 17 ילדים ותשעה אנשי צוות נאלצים להיכנס לבידוד.

הגננת, שלפי הדיווחים מועסקת בתפקידה זה בשני גנים בשכונת רמת אלחנן בעיר, אף אושפזה בבית החולים להמשך טיפול רפואי, בשל מצבה.

בתוך כך, מגיע בשעות האחרונות מידע ראשוני על התפרצות של הנגיף בישיבת 'מעייני החכמה' שבטלז-סטון (קרית יערים). שמונה תלמידים אובחנו כחולי קורונה, והם מפונים לשהייה במלונית החלמה.

בישוב שכזכור 'נוקה' מחולים, מרגיעים כי התלמידים הללו לא הסתובבו ברחובות, ושהו כל העת רק בין כתלי הישיבה.

מקרים אלו מצטרפים למקרה שנחשף אמש ב'כיכר השבת', על תלמיד כיתה ב' בתלמוד תורה מרכזי בשכונת ברכפלד במודיעין עילית שהתגלה כחולה בנגיף. בעקבות כך, חבריו ללימודים קיבלו הודעה על ביטול הלימודים והנחיה להיכנס לבידוד.

במקביל, הוריהם של עשרות הילדים הללו מזמינים עבורם בדיקות קורונה, באמצעות קופות החולים בהן הם מבוטחים, זאת כדי לוודא אם אכן גם הם חלילה חולים.

בנוסף, מאחר ואחיו של הילד החולה לומדים בכיתות ד' וו' בחיידר, הוחלט לבטל את הלימודים בכיתות אלו כצעד של זהירות עד לביצוע בדיקות לאחי התלמיד שנדבק.

מנהל ביה"ח הדסה במתחם הבדיקות החדש, היום (צילום: דוברות בית החולים)

כזכור, במהלך השבת והחג נודע על מספרי הדבקה משמעותיים בבית הספר גימנסיה שבשכונת ברחביה בירושלים: 104 תלמידים, 15 אנשי צוות ו-3 הורים נחשפו כחולי קורונה. מקרים דומים, אם כי בהיקפים נמוכים בהרבה, התגלו בכמה מוסדות חינוך נוספים במגזר הכללי.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בהצהרה שמסר אמש, כי "ראשית, קבענו את הימים הקרובים כימי מבחן, לראות אם יש כאן שינוי מגמה שמחייב שינוי מדיניות, כמו סגירת מוסדות חינוך. כרגע החלטנו שלא לסגור את כלל בתי הספר, כי הנתונים לא מחייבים זאת. אני מאוד מקווה שלא נדרש לשנות החלטה זו בהמשך".

"שנית, אנחנו נעדכן השבוע את התו הסגול של בתי העסק ונתאים אותו למציאות, לשגרת הקורונה. אנחנו כל הזמן בודקים את עצמנו, מתקנים, מדייקים. שלישית, הנחיתי את השר לביטחון הפנים להגביר את הפיקוח והאכיפה של הכללים על ידי המשטרה. יש אכיפה מאוד מצומצמת בלשון המעטה, אנחנו נשנה את זה באמצעות המשטרה. ביקשתי גם ממשרד המשפטים לאפשר הפעלתם של פקחים עירוניים. חייבת להיות אכיפה".

ושני הנקודות הנוספות אותן ציין נתניהו: "שר החינוך יפעיל אמצעים נוספים כדי להבטיח את שמירת הכללים בבתי ספר. חמישית, נעודד אנשים להגיע לבדיקות ונעשה בדיקות יזומות במקומות שבהם פוטנציאל ההדבקה הוא גבוה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר