קורונה בתח"צ

הנהגים: "נסיעה באוטובוס הופכת לפצצה מתקתקת"

לפחות שתי נסיעות שנערכו בימים האחרונים בתחבורה הציבורית, שלחו עשרות לבידוד, לאחר שהתגלה כי שכנם לאוטובוס היה חולה קורונה • בתוך שבועיים: 170 חולים נסעו בתח"צ (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
חיטוי אוטובוס אחרי נסיעת חולה (צילום אילוסטרציה: Tomer Neuberg/Flash90)

שני נוסעים שהיו על אוטובוס קו 279 של חברת קווים, שעשה את דרכו מפתח תקוה לאלעד ומאלעד לפתח תקוה, בשני מקרים שונים, התבררו היום (ראשון) כחולי קורונה.

המקרים הללו, שהתרחשו ב-26 לחודש (בין השעות 16:00-16:30 מפ"ת לאלעד ובין השעות 17:00-17:30 מאלעד לפ"ת), שולחים כעת לבידוד את עשרות האנשים שנסעו עמם באוטובוס, בהמתנה לתוצאות בדיקות שיאמתו אם נדבקו מנוסעים חולים אלו.

כמו כן, חסיד שיצא בשעה 14:30 בערב חג השבועות, בקו 283 של חברת קווים, מאשדוד לאלעד, קיבל בתום נסיעתו הודעה כי בדיקה שערך גילתה שחלה בנגיף. בעקבות כך הוא שהה כל החג בבידוד בבית אליו הגיע באלעד, ונמנע מהשתתפות בתפילות לצד חבריו בבית הכנסת.

יצוין, כי לקו זה ישנן מספר נקודות עצירה בפתח תקווה, בדרכו לאלעד, בשכונות הדר גנים ושעריה: בדרך מנחם בגין, ליד בית הספר בית יעקב, ברחובות עזרא ונחמיה, חנה רובינא וויינברגר, ובמחלף שעריה. כעת קיים בשכונות הללו חשש מהידבקות.

על פי נתוני משרד הבריאות, בשבועיים האחרונים אירעו 170(!) מקרים של חשיפה לנגיף בתחבורה הציבורית, ובארגון נהגי האוטובוסים אומרים היום: "תרחיש האימים שמפניו הזהרנו לאורך כל תקופת משבר הקורונה, מתממש לנגד עינינו עם פרסום הנתונים המדאיגים של חולים מאומתים בתחבורה הציבורית".

"אנו דורשים ממשרד הבריאות להגביל באופן מיידי את מספר הנוסעים באוטובוסים, להגביר את מספר תקני הסדרנים והמאבטחים ולסגור את הדלתות הקדמיות באוטובוסים - עד להתקנת המחיצות בפועל. כל נהג שנדבק, עלול להדביק אלפי נוסעים ביום, עד כניסתו לבידוד. לא נסכים בשום מחיר לסכן את חיי הנהגים והנוסעים. אוטובוסים הפכו להיות פצצה מתקתקת של ממש. הגיע הזמן שיפסיקו להפקיר את הנהגים והנוסעים", אומרים הנהגים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר