היסטוריה בחלל

רגע הנחיתה של "קפסולת הדרקון" • תיעוד

היסטוריה נרשמה בשעות האחרונות בחלל, כאשר החללית הפרטית SPACE-X ששוגרה ממרכז החלל קנדי בארצות הברית, עגנה בשלום בתחנת החלל הבינלאומית. צפו (מעניין)

מישאל לוי | כיכר השבת |
(צילומים: נאס"א)

בתום 19 שעות טיסה, החללית הפרטית SPACE-X ששוגרה ממרכז החלל קנדי בארצות הברית, עגנה אחר הצהרים (ראשון, שעון ישראל) בתחנת החלל הבינלאומית.

שיגור החללית, כידוע, נחשב להמראה הראשונה לחלל מאדמת ארה"ב מאז 2011, אז חלליות נאס"א הוצאו מפעילות. כמו כן, שיגור זה מציין עידן חדש בו נאס"א רוכשת "שירותי הובלה" מהמגזר הפרטי.

דאג הארלי ובובי בנקן, האסטרונאוטים שאיישו את ה-SPACE-X, הכניסו אותה לנמל העגינה בתחנה, ובשעות אלו ממתינים לבדיקת לחץ ודליפות לפני שיוכלו לרדת מהקפסולה ולהצטרף לצוות האמריקני והרוסי שכבר נמצא שם.

תפקידם של שני האסטרונאוטים היה "רק" לבדוק את כל המערכות המשולבות ולתת משוב למהנדסים, בשל העובדה כי הטיסה הייתה אוטומטית לחלוטין. טרם העגינה, דיווחו רוכבי החללית - שכינויה 'קפסולת הדרקון' - כי היא מתפקדת באופן מיטבי.

"SpaceX, אנחנו מוכנים לשיגור, בואו נדליק את הנר הזה", אמר אמש האסטרונאטוט הארלי, רגעים לפני ההמראה, באמצעות שיגור רקטה מסוג פלקון 9, ממרכז קנדי.

צפו ברגע הנחיתה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר