תוצרת בית

ספייסי מיונז: 4 דרכים לשדרג את הרוטב הכי קלאסי

בשנים האחרונות הוא זוכה ליחסי ציבור גרועים הודות למותגים תעשייתים שמכפישים את שמו, אז עברנו להכין אותו בבית - ולא עצרנו שם. מתכון למיונז ביתי בסיסי ו-4 תוספות נפלאות שמחזירות אותו לדרגת הרוטב הצרפתי הקסום שהוא (מתכונים, אוכל)

כיכר אוכל | כיכר השבת |
איך מכינים מיונז כמו צרפתים (צילום: Louis Hansel @shotsoflouis)

קודם כל, איך מכינים מיונז ביתי?

עבור כ-3/4 כוס מיונז, צריך:

- 1 חלמון ביצה (החלק הצהוב), בטמפרטורת החדר

- 3/4 כוס שמן קנולה (לטעם ניטרלי) או שמן זית (לטעם מיוחד יותר)

- קורט מלח

בעזרת בלנדר או מקציף ידני, מקציפים את החלמון במהירות איטית ותוך כדי מזלפים ממש לאט (מילת המפתח היא "לאט") מחצית מכמות השמן - צריכות לעבור 2 דקות מתחילת ההקצפה עד שתגיעו לנקודה זו. בשלב זה, אפשר להגביר את מהירות זילוף השמן, אך לא את מהירות ההקצפה, ולאחר שכל השמן בפנים, מתבלים בקורט מלח וממשיכים להקציף עד לקבלת מיונז מבריק. שומרים בכלי אטום במקרר עד 3 ימים.

כעת, כשיש לכם מיונז מוכן ביד, הנה 4 דרכים נפלאות לשדרג אותו:

מיו-חלפיניו

בבלנדר, טוחנים יחד 3/4 כוס מיונז, 2 פלפלי חלפיניו משימורים או צ'יפוטלה ברוטב אדום עם מיץ מחצי ליים סחוט היטב, עד לקבלת תערובת חלקה ואחידה. מגישים מיד כמטבל לצ'יפס או נאצ'וס, כתוספת להמבורגר או לסנדוויץ' ניתן לשמור במקרר עד 3 ימים.

מיו-סריראצ'ה

מערבבים בקערה 3/4 כוס מיונז עם 2 כפות רוטב סריראצ'ה. מוסיפים מעט מים או מיץ ליים לדילול הרוטב. מגישים מיד לצד סושי, אנטיפסטי או סטייק. ניתן לשמור במקרר עד 3 ימים.

איולי לעצלנים

בקערה, מערבבים היטב 3/4 כוס מיונז עם שן שום מגוררת ו-1/4 לימון סחוט היטב. מתבלים במלח ופלפל לפי הטעם ומגישים מיד כרוטב לסלט עוף או כמטבל לכל מנה מטוגנת שרק תרצו. ניתן לשמור במקרר עד 3 ימים.

רוטב רוי לעצלנים אך משקיענים

מניחים בקערה 1/2 כפית חוטי זעפרן עם 1 כף מים חמים, 3/4 כוס מיונז, שן שום מגוררת, 1/4 לימון סחוט היטב וקורט אבקת צ'ילי או פפריקה חריפה. מערבבים היטב, מתבלים במלח ופלפל שחור ומגישים מיד לצד כל מנה שרק תרצו. ניתן לשמור במקרר עד 3 ימים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר