פרסום ראשון

'בזכות' המלשין: הקלה מפתיעה למשפחות חרדיות באחיסמך

בעיריית לוד החליטו לאשר פתיחה של עסקים בבתים לתושבי השכונה החרדית אחיסמך, בתום סאגה ששיאה היה מתן דו"חות לגמ"חים המנוהלים בבתי מגורים במקום, אחרי ששכן הלשין עליהם (חרדים)

איציק אוחנה | כיכר השבת |
גמ"ח. אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)

פרסום ראשון: יאיר רביבו, ראש עיריית לוד, הורה בשעות האחרונות על שינוי מדיניות אכיפה, כך שיינתן היתר מיוחד לפתוח עסקים בתוך בתי מגורים בשכונה החרדית אחיסמך (גני איילון).

הכל החל הבוקר (שני), כאשר פקחי העירייה הגיעו לשכונה וחילקו דו"חות התראה לבעלי גמחי"ם ו'מכירות חסד' שהתקיימו בדירות מגורים, באשמת 'שינוי ייעוד המבנה', זאת בעקבות הלשנה של שכני בעלי הדירות הללו.

האברכים הרבים המתגוררים במקום זעמו על הצעד שנקטה העירייה, והיו שאף ייחסו לה כוונות זדון, אלא שגורם עירוני בכיר אומר ל'כיכר השבת', כי הדבר נעשה בניגוד להנחיות של רביבו.

"הוא מאוד כעס כששמע על זה, והורה כאמור להפסיק עם זה במיידי ולהניח על שולחנו מתווה בנושא, בתוך יומיים", טוען הגורם הבכיר בעיריית לוד, ומוסיף: "ראש העיר ואנשיו פועלים סביב השעון כדי לקלוט בצורה המיטבית את תושבי גני איילון, ובוודאי שלא יתנכלו אליהם".

אלא שבעקבות העלאת הענין למודעות, ו"בזכות ההלשנה" כפי שאומר בחיוך מקור המעורה בנושא, עיריית לוד החליטה כאמור על שינוי מדיניות, כך שתותר פתיחת עסקים בבתים בשכונה החדשה, עד להקמת מרכז מסחרי ובכפוף למתווה חוקי שיפורסם בימים הקרובים.

ראש העיר לוד בראיון ל'כיכר השבת' על פרויקט אחיסמך, טרום האכלוס

ל'כיכר השבת' נודע עוד, כי ראש העירייה רביבו הורה כי לפי שעה פקחי עסקים לא יבקרו בעסקים שבבתים באחיסמך. לדברי מקורביו, המתווה המתגבש יסייע לתושבים החרדים לתחזק חנויות וגמ"חים מבלי להיקנס על כך.

במקביל, בעיריית לוד הבהירו, כי פקחי בנייה מטעמה "מסתובבים כל העת ומגלים עבירות בנייה חמורות כמו פיצולי דירות, דבר שפוגע באיכות החיים של התושבים ויטופל בחומרה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר