חשיפת 'כיכר השבת'

רב הקהילה באשדוד: "אין לחולה זכות לאלץ את הכלל לסבול אותו"

אחרי שמאה ילדות מהקהילה שלו נכנסו לבידוד, וכל בית הספר נסגר - בגלל מורה חולת קורונה אחת - מפרסם המרא דאתרא הגר"ב שרייבר מכתב אזהרה נחרץ בענין • פרסום ראשון (ארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
חלוקת מסכות ברובע החרדי באשדוד, אילוסטרציה (צילום: יהושע פרוכטר)
מכתבו של הרב

פרסום ראשון: התפרצות הקורונה באשדוד, שנחשפה ב'כיכר השבת' והובילה לסגירת בית הספר בית יעקב ברובע ז' בעיר, הושיבה את רב הקהילה הגאון רבי בונים שרייבר לכתיבת מכתב נחרץ, בו הוא מזהיר את אלו המזלזלים בהנחיות ומפירים את הבידוד תוך סיכון כלל הציבור.

"רציתי להבהיר בזאת", פותח הרב שרייבר את מכתבו, "כי ההוראות המחמירות בענין הבידוד לכל מי ששהה עם חולה, אמנם אינן 'הלכה למשה מסיני', ואינן דבר מוחלט שאכן מי ששהה במחיצתו עלול להזיק אחרים, אבל מאחר ושום אדם אינו יודע לומר האם יזיק או לא, ומאחר שברור שיש אפשרות כזו, על כן השכל הישר מחייב לנהוג כן".

הגר"ב ממשיך: "וכיון שכך הוא ההנהגה הראויה, אזי גם מי שסבור שאינו כן, והוא בטוח שאין צורך להחמיר וכיוצא בזה, זכותו לחשוב שהוא חכם יותר מאחרים, וככתוב 'ראית איש חכם בעיניו' וכו' - אבל זכותם וחובתם של כל הציבור למנוע ממנו מלהסתובב בקרבתם, כי הציבור סבור שהוא עלול להזיק".

"ואין לשום אחד זכות לאלץ את הרבים לסבול את נוכחותו, כאשר הציבור חושש שהוא יזיקם".

רב הקהילה הגר"ב שרייבר (צילום: בעריש פילמר)

"ועל כן", מזהיר המרא דאתרא לסיום, "כל מי שצריך להיות בבידוד, אינו רשאי לשהות בשום אחד ממוסדותינו באופן גורף ומוחלט, ואין בזה שום הוראת היתר כלל וכלל לצורך שום טעם שיהיה".

כזכור, כמאה ילדות בכיתות א' ב' וג' נכנסו אתמול לבידוד בבית הספר בית יעקב בעיר, בעקבות המורה החולה שהיתה בקרבתן, וכלל 265 התלמידות ואנשי הצוות נשלחו לביתם תוך סגירת בית הספר.

"מקרים כגון אלו בדיוק, ההולכים ומתרבים בשבוע האחרון", אומרים מקורבי הרב ל'כיכר השבת', "הוא מעוניין כעת למנוע בכל דרך, ולשם כך פרסם את מכתב האזהרה הברור".

מכתבו של הרב

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר