מצוקה ברישום לסמינרים

המנהלים התלוננו: ספרדיות "חזקות" משובצות לאשכנזים

מנהלי סמינרים ספרדים בירושלים נועדו עם יו"ר ש"ס השר אריה דרעי וקבלו נגד השיבוצים של עיריית ירושלים • לטענתם: הסמינרים הספרדים מקבלים רק את הבנות החלשות • הסיפור המלא (אקטואלי)

ישי כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Michal Fattal /FLASH90)

חשיפה: מנהלי סמינרים ספרדיים בירושלים נפגשו היום (שלישי) עם יו"ר ש"ס, שר הפנים אריה דרעי, והעלו בפניו שורת טענות נגד השיבוצים שעורכת עיריית ירושלים, כך נודע ל'כיכר השבת'.

המנהלים התמקדו בטענה כי העירייה משבצת את הבנות הספרדיות ה'חזקות' אצל הסמינרים האשכנזים, בעוד אצל הסמינרים הספרדים העירייה משבצת את הבנות החלשות יותר.

במהלך הפגישה העלו מנהלי הסמינרים בקשה שהעירייה תשבץ את הבנות הספרדיות ה'חזקות' בסמינרים הספרדים, וזאת במטרה שלא להחליש את המוסדות הספרדים ולהגיע למצב שבנות ספרדיות יבקשו להיכנס לסמינרים ספרדים כעדיפות ראשונה - מהלך שהוכיח את עצמו והוכתר בהצלחה בישיבות הקטנות.

נציגי העירייה שנכחו בדיון, סגן ומ"מ ראש העיר צביקה כהן וסגן ראש העיר אברהם בצלאל, שניהם נציגי ש"ס, הבהירו כי הבעיה נוצרה בשל התעקשות ההורים להכניס את הבנות דווקא לסמינרים אשכנזיים.

ל'כיכר השבת' נודע כי הדיון הסתיים ללא החלטות, אך יו"ר ש"ס השר דרעי סיכם כי יקיים דיון מיוחד בנושא במעונו של נשיא מועצת חכמי התורה, ראש הישיבה, הגאון חכם שלום כהן, יחד עם רבנים נוספים העוסקים בנושא.

במהלך הדיון אצל חכם שלום יציגו מנהלי הסמינרים את הטענות ונציגי העירייה יציגו את הצד של המערכת ונשיא המועצת יכריע כיצד יש לפתור את הבעיה שנוצרה.

סוגיית הרישום לסמינרים מעוררת מדי שנה בשנה סערות חדשות, שעיקרן טענות לאפליית בנות ספרדיות בעת הקבלה לסמינרים. כעת, כך מתברר, נוצרה בעיה חדשה בחלוקת הבנות הספרדיות בין הסמינרים, כאמור תובא להכרעתו של נשיא המועצת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר