אלימות המשטרה נחשפת

ג'ורג' פלויד הישראלי? שוטר דרך על צווארו של בחור חרדי

זה קרה לפני חצי שנה, אך התיעוד נחשף רק עכשיו - ואהרון, הבחור שנעצר באלימות, מתכנן הגשת תביעה נגד משטרת ישראל: "לא מובן מדוע השוטרים פעלו באופן כה אלים כלפיו" • צפו (אקטואליה)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
מתוך הסרטון (צילום: באדיבות עורך הדין)

הרוחות בארצות הברית סוערות בשבועות האחרונים אחרי פרסום הסרטון בו נראה שוטר מצמיד את רגלו לצווארו של ג'ורג' פלויד, במשך דקות ארוכות.

ממצאי הנתיחה הוכיחו כי פלויד לא מת כתוצאה מהחנק - אך האכזריות של השוטר בעת מעצרו, התסיסה את קהיליית השחורים שיצאו בהמוניהם לרחובות.

בימים האחרונים, הופץ סרטון מישראל, בו נראה שוטר, המצמיד בירושלים את רגלו לצווארו של בחור ישיבה חרדי. הבחור, אהרון שמו, שכר עורך דין אחרי שנחשף לתיעוד - מתוך מטרה לתבוע את המשטרה.

על פי עדותו של אהרון, צעיר בן 24 מירושלים, המקרה התרחש לפני חצי שנה ברחוב יפו בירושלים - כשהיה בדרכו ל'מרכז כלל', ורכב על אופניו החשמליים, ללא קסדה - ועל כך נעצר.

התיעוד של חנק ג'ורג' פלויד (צילום: מתוך טוויטר)

עורך הדין של אהרון, דניאל שריד, מספר ל'כיכר השבת', "עם כל הכבוד למשטרת ישראל, אותה אנו מעריכים מאד, נראה כי במקרה דנן השוטרים פעלו באופן שלא מתקבל על הדעת".

"מרשי", מוסיף שריד, "בחור תמים ללא עבר פלילי, לא ביצע כל עבירה, לא קינטר, לא התחמק ובטח שלא היווה סכנה כזו או אחרת על כן לא מובן מדוע השוטרים פעלו באופן כה אלים כלפיו. האם לא ניתן היה לעכב אותו לצורך ברור באופן אחר? פחות אלים ומסוכן? הרי היו במקום מספר של שוטרים אשר היה בכוחם להשתלט על מרשי מבלי לפגוע בו פיזית ובעיקר נפשית".

עורך הדין דניאל שריד

שריד מספר: "כי מדובר במעצר קשה ומיותר אשר הותיר את מרשי עם נכות נפשית משמעותית. התנהלות השוטרים במקרה דנן הייתה עשויה להסתיים אחרת".

"תראה למשל", אומר עורך הדין שריד, "את המעצר בארה"ב שהוביל למותו המיותר של ג'ורג' פלויד. מרשי שכב על הרצפה משך זמן ממושך וברכו של השוטר היתה מונחת על ראשו וצוואר, דבר שהוביל לחנק ולכאב עז ביותר".

לסיכום הוא אומר: "אנו נפנה למח"ש וכן נגיש תביעה אזרחית נגד משטרת ישראל. משטרת ישראל חייבת לבצע את עבודתה , למגר הפשיעה ולאבטח את הציבור, עם זאת, עליה לנהוג באופן ראוי ואנושי תוך הפעלת שיקול דעת והתנהלות עניינית וחוקית".

'כיכר השבת' פנה אל משטרת ישראל וזו הייתה תגובתם: "שוב אנו עדים לתיעוד חלקי, מגמתי ומכפיש, תוך מצג מעוות של פעילות אכיפה שבוצעה כחוק לפני למעלה מחצי שנה ללא ההתרחשות שקדמה למעצר".

"במהלך פעילות אכיפה שנערכה כלפי רוכבי אופניים חשמליים בניגוד לחוק, הבחין שוטר ברוכב כשהוא רוכב ללא קסדה וביקש ממנו להזדהות בפניו מספר פעמים לצורך אכיפה. לצערנו הוא בחר להתעלם לחלוטין מבקשותיו, המשיך בסירובו ותקף את השוטר בניסיון להכשיל את האכיפה".

"בשלב זה, נאלץ השוטר לעוצרו ומשהמשיך להתנגד- להשתלט עליו בכוח יחד עם שוטרים נוספים שהוזעקו למקום. לאחר שנעצר, החשוד התנצל על התנהגותו בפני השוטר, נחקר במשטרה והתיק נגדו עודנו מתנהל בימים אלו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר