האפליה המקוממת

חשיפת 'כיכר': ועדת העבודה והרווחה תדון באפליית מתנדבי השירות האזרחי

'כיכר השבת' חשף כי משרתים בשירות האזרחי לא זכאים לקבל דמי אבטלה גם אם הוציאו אותם לחל"ת בתקופת הקורונה • ח"כ יעקב אשר נאם על הנושא בכנסת: לתקן את העוול (ארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: דוברות הכנסת)

וועדת העבודה והרווחה תקיים דיון מיוחד בנושא: "אפליית מתנדבי השירות האזרחי והחרגתם מהקלות דמי אבטלה הניתנים בתקופת הקורונה", בעקבות הצעה דחופה לסדר שהגיש ח"כ יעקב אשר, אחרי חשיפת 'כיכר השבת'.

כפי שדיווחנו לראשונה, משרתים בשירות האזרחי ובשירות הלאומי, הזכאים לעבוד בעבודה שניה, לא מקבלים דמי אבטלה על התקופה שהוצאו לחל"ת בשל הקורונה.

בעקבות הצעה דחופה לסדר שהגיש יו"ר וועדת החוקה חוק ומשפט של הכנסת, ח"כ יעקב אשר, הצביעה מליאת הכנסת לקיים דיון מיוחד בוועדת העבודה והרווחה של הכנסת על הנושא.

בדברים שנשא בפני המליאה אמר ח"כ אשר: "בין ההקלות שניתנו לעובדים במשק בתקופת חירום זו כדי להתמודד עם ההשלכות הכלכליות של נגיף הקורונה, הוחלט על שיפור תנאי הזכאות לקבלת דמי אבטלה, בקיצור דרישת חודשי האכשרה מ-12 חודשי עבודה ל-6 חודשים בלבד, דהיינו שדי ב-6 חודשי עבודה כדי לקבל את המענק בתקופת הקורונה".

"עם זאת מתנדבי השירות האזרחי שבימי שגרה מחושבים להם חודשי השירות כחצי מחודשי האכשרה הנדרשים, הוחרגו מהקלות אלו, כשהתקנות לשעת חירום אינן כוללות חודשי שירות אזרחי, כך שהמתנדבים צריכים לצבור 6 חודשי עבודה בנוסף לתקופה בה הם התנדבו בשירות האזרחי, ובגלל זה הם מפסידים זכאות לדמי אבטלה, יש צורך לתקן את העוול ולהכיר בתקופת התנדבותם כחודשי אכשרה לתקופת חירום זו".

"על וועדת העבודה, הרווחה והבריאות להתכנס כדי לדון באפליה זו ובדרכים לכלול את משרתי השירות האזרחי בתנאי הזכאות לדמי אבטלה כדי למנוע קריסה כלכלית של עובדים ובני משפחותיהם שגם בימי שגרה נמצאים בתחתית השכר במשק".

עוד הוסיף ח"כ אשר כי "גם בימי שיגרה אותו מתנדב בשירות האזרחי שעובד בנוסף להתנדבותו, כשהוא זכאי לדמי אבטלה בעקבות הפסקת עבודתו הוא אינו מקבל את דמי האבטלה, בגלל שהוא נחשב בקטגוריה של שירות לאומי אזרחי, למרות שהוא גם עובד ומפריש דמי ביטוח לאומי, בדיון בוועדה אעלה גם את הנושא הזה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר