מעקב 'כיכר'

ח"כ קטי שטרית לטובת החרדים מהשירות אזרחי: "לוקחים להם את הלחם והחלב"

אפליית בני השירות האזרחי חרדי שנחשפה ב'כיכר השבת': הח"כית מהליכוד, העלתה את הנושא לסדר היום במליאה, ודרשה למצוא להם פתרון יצירתי: "זה אבסורד!" • צפו (חדשות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: מתוך שידורי ערוץ כנסת)

אפליית בני השירות האזרחי חרדי שנחשפה ב'כיכר השבת' הגיעה היום (רביעי) למשכן הכנסת. חברת הכנסת קטי שטרית מהליכוד העלתה הצעה לסדר והבטיחה שלא תזנח את הנושא עד שאפליית החרדים בשירות האזרחי תסתיים.

בנאומה מעל בימת הכנסת אמרה שטרית: "אותם צעירים חרדים משרתים מדי יום במשך כשנתיים-שלוש בגופים חשובים כמו מד"א, מכבי האש, בתי חולים, הם מסייעים לקשישים ולנוער בסיכון. בזמן התפרצות הקורונה הם אפילו הגבירו את שעות ההתנדבות וראינו עד כמה זה משמעותי בעת חירום".

עוד אמרה שטרית כי "רבים מאותם מתנדבים חרדים הם בעלי משפחות ואבות לילדים ועל כן במחצית היום הנותרת הם מתפרנסים ועובדים בעבודה רגילה".

"בתקופת הקורונה הם הוצאו לחופשה מעבודתם, אך גילו כי למרות שהם מפרישים ממשכורתם לביטוח לאומי, הם אינם זכאים לדמי חל"ת כמו יתר העובדים משום שהם מתנדבים בשירות הלאומי".

"אנחנו מדברים על כסף שנועד לקנות לחם וחלב לילדים שלהם, לא מדובר במותרות. זה אבסורד! עלינו לעודד ולחזק את מי שתורם למדינה ולא להקשות עליו".

לסיום אמרה, "אני קוראת לשרת ההתיישבות, הממונה על השירות הלאומי, ולשר העבודה הרווחה והשירותים החברתיים הממונה על הביטוח הלאומי, למצוא פתרון יצירתי, כמו שנמצא לנושאים רבים אחרים במשבר הזה, להחריג את משרתי מסלול זה ולאפשר להם לקבל את הכסף אשר מגיע להם בזכות ולא בחסד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר