'לא יעילה, ומסוכנת'

מנהל התרופות הסיר את האישור מ'תרופת הקורונה' של ד"ר זלנקו

מנהל התרופות והמזון האמריקאי הודיע על איסור שימוש בהידרוקסיכלורוקווין לטיפול בחולים בקורונה - זאת מחשש שהתרופה גורמת לבעיות לב וכי לא הוכח כי היא יעילה (חדשות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
ד"ר זלנקו מדבר על ה'הידרוקסיכלורוקין' (צילום: מתוך טוויטר)

כפי שהיה כבר צפוי מראש, הודיע מנהל המזון והתרופות האמריקאי כי הוא מסיר את האישור להשתמש בהידרוקסיכלורוקין מאחר ולטענת החוקרים התרופה הוכחה כלא יעילה ואף גרמה לסיבוכי לב שונים.

כזכור, בסוף חודש מרץ הודיע מנהל המזון והתרופות האמריקאי כי החליט להעניק אישור חירום לשימוש בתרופה הידרוקסיכלורוקווין לטיפול בחולי קורונה, לאחר עדויות כי התרופה, שנועדה במקור לטיפול במלריה, סייעה בקיצור זמן ההחלמה של חולי קורונה.

כזכור, את הטיפול בתרופה הוביל הרופא החרדי ד"ר ולדימיר זלנקו, שטען כי ריפא חולים רבים באמצעות קוקטייל תרופתי שכלל גם את ההידרוקסיכלורוקווין. הוא הדביק בהתלהבות גם את הנשיא טראמפ שביקש להגדיל את ייצור התרופה ואף נטל אותה בעצמו מידי יום.

אך כזכור, כבר לפני כשבועיים הודיע ארגון הבריאות העולמי על עצירה זמנית של הניסוי בטיפול בחולי קורונה בתרופה שנועדה לטיפול בחולי מלריה במקור, לאור חששות שהתרופה גורמת לסיכון גבוה יותר של מוות ובעיות לב.

(צילום: שאטרסטוק)

"נמצא כי לא סביר שהתרופות הידרוקסיכלורוקין וכלורוקין יעילות לטיפול בנגיף הקורונה. היתרונות הבלתי מוכחים של התרופות אינם עולים על הסיכונים הידועים והפוטנציאליים", נמסר בהודעת מנהל המזון והתרופות האמריקאי, שגם ציין כי קיבל דיווחים מבתי חולים שונים על סיבוכי לב קשים שנגרמו בקרב חלק מהחולים שקיבלו את התרופה.

טראמפ מתח ביקורת על ההחלטה להסיר את אישור החירום שניתן לטיפול בעזרת הידרוקסיכלורוקין בטענות שרחוקות מהמדע ודומיו, "לקחתי את התרופה והרגשתי טוב איתה. אני לא יודע אם הייתה לה השפעה, אבל היא בהחלט לא פגעה בי", אמר טראמפ.

בינתיים המירוץ לחיסון נמשך כשמדענים רבים ברחבי העולם עובדים על כך במרץ רב מתוך ההבנה שהמצאת חיסון כזה יכולה להכניס מיליארדי דולרים למפתחיו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר