בדיחות על ערבים

ברוך גזהיי עורר סערה והודיע: לא אכהן בכנסת

לאחר דבריו בנושאי צניעות, התפרסמו דברים שאמר נגד ערבים ובדואים. זמן קצר לאחר מכן הודיע ברוך גזהיי, מספר 11 ברשימת ש"ס, כי מתפטר מהרשימה ולא יכהן בכנסת (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ד בסיון תש"פ | 16.06.20
יפרוש מהרשימה? ברוך גזהיי (צילום: יעקב כהן)

ברוך גזהיי, מספר 11 ברשימת ש"ס לכנסת, שצפוי להיכנס לכנסת בשבוע הבא במסגרת החוק הנורבגי, ממשיך להסתבך עם אמירותיו מהעבר, בעקובת כך הוא הודיע הערב (שלישי) ליו"ר ש"ס השר ראיה דרעי כי החליט להתפטר מרשימת ש"ס ולא לכהן בכנסת

ב'חדשות 12' פורסם הערב קטע וידאו מתוך שיעור של גזהיי, בו הוא לועג לכיסוי הראש של הנשים הערביות: "אלה שאתה רואה אותם עם הזה, ככה של הערבים, זה מרוב פיצוצים שהיא קיבלה בפנים. תבין, ערבייה לא יכולה להתאפר, עם מה תתאפר? עם טמבור? מה? אז הן שמות כיסוי".

בהמשך עבר גזהיי ללעוג גם לגברים הערבים: "אין ערבי יפה, פעם ראית ערבי יפה? אין דבר כזה. הוא ישים בושם - מה שהוא לא ישים - ריח של מדורה".

בתגובה לדברים אמר ח"כ אחמד טיבי: "אריה דרעי, אני מכיר אותך הרבה שנים ואני בטוח שאתה כמוני נתקף בחילה וגועל למשמע הדברים. אל תהיה חתום על הפיכת הגזען החשוך הזה לחבר כנסת. זוהמה".

כזכור, בשעות הבוקר הופץ ברשתות החברתיות סרטון מתוך שיעור שמסר גזהיי, נציג העדה האתיופית בש"ס, בו הוא מדבר בנושא צניעות האישה.

במהלך השיעור הזהיר גזהיי כי בספרי הקבלה כתוב שאשה שלא תנהג בצניעות ותלך בפריצות הרי שהיא תחזור בגלגול של פרה. הסרטון הוביל לסערה וחברי כנסת במשכן תקפו את הח"כ המיועד.

יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי, שוחח היום עם הח"כ המיעוד ונזף בו על הדברים. דרעי הבהיר לו כי דבריו אינם מייצגים את תנועת ש"ס.

לדברי דרעי: "שוחחתי עם הרב ברוך גזהיי, לגבי הדברים שאמר בסרטון. הרב אמר לי כי מדובר בכמה משפטים שהוצאו מהקשרם מתוך שעור של שעתיים בפני תלמידיו לפני כארבע שנים. הבהרתי לו שדברים אלה אינם מקובלים ואינם מייצגים את תנועת שס והרב גזהיי הבין זאת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר