צו הסגירה - הוקפא

הפילוג בסאטמר בני ברק: הנגיד והאסטרטג מונו למגשרים

האסטרטג מנחם גשייד - מצד הנהלת המוסדות, והנגיד לייבל וולדמן - מצד אנשי הגרח"צ מייזליש מונו למגשרים בסכסוך בקהילת סאטמר בבני ברק • בינתיים הם מונו ל'גבאים' וצו הסגירה - הוקפא (בארץ)

שימי שפר | כיכר השבת |
גשייד וולדמן על רקע בית המדרש (צילום: ללא קרדיט)

לראשונה מזה 3 שנים, עידן חדש בסכסוך בקהילת סאטמר בבני ברק: בדיון שהתקיים בבית המשפט בערעור שהגישה משטרת ישראל כנגד ביטול צו הסגירה לבית המדרש של הקהילה, הגיעו הצדדים להסכמה - ובעזרת בית המשפט, מונו מגשרים חדשים מצד שני הצדדים.

מצד הנהלת המוסדות מונה האסטרטג מנחם גשייד, ומצד אנשי הגרח"צ מייזליש מונה הנגיד לייבל וולדמן, שתרם ובנה את בית המדרש, וכפי שדווח ב'כיכר השבת', אף הגיש אמש תצהיר מטעמו לבית המשפט.

הדיון המשפטי הגיע לאחר שאנשי הרב מייזליש סירבו לדון בבוררות באחד מבתי הדין של בני ברק והעתירה שהגיש שלום סגל כצד שלישי למען צד הרב מייזליש. משכך נאלצו בסאטמר להגיב כדי למנוע אירועי אלימות וזאת על פי פסיקת הגרמ"מ שפרן שפורסמה הבוקר בכיכר השבת.

בתחילת הדיון אמר עורך הדין מטעם אנשי הרב מייזליש כי ישנה הצעה שיתנהל הליך גישור למשך 21 יום, במהלכם צו הסגירה שניתן ע"י המשטרה יוקפא, אך ההצעה נתקלה בקושי ע"י המשטרה שדרשה ערבויות לכך שלא יהיו מהומות בשבת הקרובה.

בתגובה לכך הגיב נציג המשטרה כי אם עד היום בערב הצדדים ישבו ויחתמו על הסכם סדור, המשטרה תאשר את הקפאת הצו, ותאפשר את תחילתו של ההליך.

המהומות בבית המדרש (באדיבות המצלם)

לאחר מכן יצאו הצדדים להפסקה ולהתייעצות, וכשהתחדש הדיון הודיעו נציגי שני הצדדים בסכסוך כי הושגה הסכמה אודות זהותם של המגשרים, וכי על מנת למצות את הליכי הגישור וההידברות, הוקצבו למגשרים 14 יום, החל מיום ראשון.

בנוסף, הודיעו הצדדים כי באשר לשבת פרשת קורח, וגם בשבת הבאה, יתפקדו שני המגשרים כגבאי בית המדרש, וביחד ינהלו את סדרי התפילה והלימוד במקום, ללא כוונה כלשהי לפגוע בטענה כלשהי של אחד הצדדים.

בתגובה להצעת הצדדים הודיע נציג המשטרה כי ההצעה מקובלת, אך הדגיש כי ברצונו לסייג את הסכמתו בכך שבמידה ויהיו התפרעויות ומהומות בין הצדדים, צו הסגירה יכנס לתוקף בצורה מיידית.

לאחר הצגת הדברים החליט השופט בני שגיא לאמץ את ההסכם אליו הגיעו הצדדים, ובהחלטתו הוא כותב כי "יש לברך את הצדדים על ההסכמה שגובשה בתום הדיון, וכי בית המשפט מביע את תקוותו כי תחילתו של הליך הגישור שסוכם בין הצדדים, תוביל בסופו של דבר לגיבוש והסכמה לטובת כלל הציבור".

עוד כתב השופט כי על עורכי הדין לעדכן את בית המשפט ביום ראשון הקרוב האם השבת עברה בצורה שקטה, וכי אם כך אכן יקרה, תינתן החלטה ברוח הסכמת הצדדים ביחס לסוגיית הסמכויות, וכי בתום התקופה שנקבעה לגישור, במידה וההליך לא יוביל לתוצאות, יעמוד הצו המשטרתי בתוקפו, מה שאומר שבית המדרש יסגר.

האסטרטג והמגשר מנחם גשייד אומר בשיחה עם 'כיכר השבת': "אפעל ואעשה כל מאמץ יחד עם הרב זלמן לייב וולדמן להביא לאחווה שלום ורעות בין המתפללים, אני מתפלל ומייחל שאכן נצליח".

הנגיד ר' זלמן לייב וולדמן אומר בתגובה ל'כיכר השבת': "ברוך ה' שבית המדרש שעבורו תרמתי כסף רב, יישאר פתוח לרווחת הציבור כפי שרציתי מתחילת ההליך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר