השוטרים פיזרו. צפו

הפגנת ילדים; גויסו למחות על מעצר הקיצוני

הקיצונים בירושלים שלחו לכיכר השבת בעיר עשרות ילדים, כדי לחסום את הצומת בהבערת פחים - כמחאה על המשך מעצרו של בנימין פרידמן, למרות שהוכח כי לא ירק על שוטרת • צפו (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

עשרות ילדים הפגינו הלילה (חמישי) בירושלים נגד המשך מעצרו של בנימין פרידמן, מחוגי הקיצונים בבית שמש, לאחר שגם בתום דיון משפטי שנערך לפני מספר שעות הוא לא שוחרר.

בהפגנה, אותה יזמו מבוגרים אך כאמור השתתפו בה בעיקר ילדים, נחסם כיכר השבת לתנועה על ידי הצתת פחים - עד שהיא פוזרה, תוך מעצר אדם אחד.

מהמשטרה נמסר: "כוחות משטרת ישראל פעלו באזור כיכר השבת בירושלים בעקבות מחאה, במהלכה ניסו המפגינים לחסום את התנועה במקום. השוטרים פינו אותם, ובתוך כך עצרו חשוד שהפר את הסדר במקום. כעת הציר פתוח לתנועה".

לפני מספר שעות, כאמור, נערך דיון נוסף בעניינו של פרידמן בבית משפט השלום בירושלים - יממה אחרי חשיפת סרטון ב'כיכר השבת' ממנו עולה כי לא הוא ירק על שוטרת, כפי שנטען.

"מדובר בבן אדם שלא עשה שום דבר אלים, שום דבר חיצוני מבחינת פגיעה בשוטר", טען עו"ד שטוב, פרקליטו, "והנושא של היריקה שנוי במחלוקת...".

לדבריו, "באופן חריג, הבן אדם יושב חודשיים וחצי על יריקה, והוא נעצר על תום ההליכים רק בגלל שמירת שבת: היתה החלטה שהוא יוכל לצאת עם איזוק אלקטרוני, בית המשפט אמר ש'חלון' של שבת שלמה זה ארוך מדי ושם נתקע הסיפור".

בסופו של דיון החליט סגן נשיא בית המשפט שמואל הרבסט להמתין לתגובת משטרת ישראל לטענות, שתינתן עד ליום שלישי הבא, אך הותיר את פרידמן במעצרו.

ילדים מול שוטרים. צפו בווידאו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר