מלחמת היהודים בי-ם

"הגיע הזמן שאריה דרעי יעשה סדר בגנון המביך"

בכירים בעיריית ירושלים, שנחשפו בחודשים האחרונים לעימותים הבלתי פוסקים בצמרת סיעת ש"ס המקומית, קוראים לאריה דרעי לעשות סדר: "המצב הפך לבלתי נסבל" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
יו"ר ש"ס דרעי ורה"ע ליאון. ארכיון (צילום: שלומי כהן)

הסיעה המפולגת: יממה לאחר שדבר הקרע בין בכירי סיעת ש"ס בירושלים דווח בהרחבה ב'כיכר השבת', גורמים בכירים בעירייה שנחשפו לקרע בחודשים האחרונים קוראים ליו"ר ש"ס, השר אריה דרעי, להביא את העימות הפנימי לסיומו, עימות שלדבריהם פוגע בהתנהלות הסיעה.

כזכור, ביום שישי דווח ב'כיכר השבת' על הקרע הפנימי בין נציגי סיעת ש"ס בירושלים, עימות שבמרכזו נמצאים סגני ראש העיר צביקה כהן ואברהם בצלאל.

קראו עוד:

תככים ומלחמת אחים: מה קורה בסיעת ש"ס בי-ם?

דרעי נגד הנציגים בירושלים: 'יסיקו מסקנות'

"המצב הזה בלתי נסבל", אומר הערב בכיר בכיכר ספרא: "מדובר בימים שש"ס אמורה לפרוח, לראשונה ראש עיר ספרדי, ראש עיר שנמצא בקשרי ידידות עם השר דרעי, מתכון להצלחה. אבל במקום לנצל את השנים הללו, כבר שנה וחצי הם עסוקים בסכסוך פנימי".

לדבריו: "אני לא נכנס לזהות האשם, כולם אשמים. אחד יכל להפסיק להלחם על אגו, כבוד וקרדיט והשני יכל להסכים עם המינויים החדשים בסיעה. המצב הנוכחי הוא כישלון, אנחנו מבזבזים את השנים היפות של ש"ס בירושלים למלחמות. הציבור יבוא איתנו חשבון בבחירות".

גורם נוסף המעורה בסכסוך המתמשך, הוסיף: "הגיע הזמן שאריה דרעי יעשה סדר בגנון המביך הזה. זה פוגע בתדמיתה של ש"ס. מה חושב לו מנהל מוסד שמגיע לבקש עזרה ומבין שנקלע למלחמה פנימית ובתוך רגע הוא הופך להיות חלק ממנה ומיד בורח לבקש את עזרת הנציגים מ'דגל'? בושה שזה המצב, התקווה שדרעי יעשה לזה סוף".

כפי שדווח ב'כיכר השבת', העימות הפנימי דולף לעתים החוצה, אך לרוב נשמר בין כותלי כיכר ספרא. כשמנהלי מוסדות ספרדיים בירושלים מגיעים לבקש את עזרת הנציגים - אז הם ייחשפו לעימות הפנימי בסיעה. הקרב בסיעה מתסכל את יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי, שמודע למצב הבלתי נסבל בסיעה המקומית בעיר הבירה. דרעי הורה בשבוע האחרון לחתנו, רוני דהן, לפרוש מתפקידו כמנהל סיעת ש"ס בירושלים.

דרעי עצמו התבטא בשיחות שקיים בנושא: "השתדלתי לא להתערב,רציתי לאפשר להם לעבוד ולהתגבר על המשקעים מהעבר, זה לא הלך. גם ניסיון לערב גורמים מבחוץ - לא צלח. לא ייתכן שדווקא בתקופה הזו, שש"ס בירושלים פורחת - הציבור הספרדי מפסיד ממלחמות היהודים"

בשיחה אחרת שקיים עם גורם המעורה בנושא, אמר דרעי: "אני מתכוון בקרוב לעשות סדר. הם חייבים ללמוד לעבוד יחד, אם זה לא יקרה, הם יצטרכו להסיק מסקנות אישיות ולתת לאחרים לעשות את העבודה. בסוף יש לנו אחריות ציבורית ואי אפשר להמשיך כך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר