לאחר שפוטר

אראל סג"ל לא מוותר, ותובע את התאגיד

העיתונאי אראל סג"ל, החליט לא לוותר, ולאחר שבתאגיד, החליטה להוריד את התוכנית שלו מהאוויר, הוא שולח היום מכתב התראה מעורך דין, למנכ"ל התאגיד אלדד קובלנץ (ארץ)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
אראל סג"ל (צילום מסך: 'הפטריוטים' בפייסבוק)

העיתונאי אראל סג"ל, החליט לא לוותר, ולאחר שהנהלת התאגיד, החליטה להוריד את התוכנית שלו מהאוויר, הוא שולח היום (ראשון) מכתב התראה מעורך דין, למנכ"ל התאגיד אלדד קובלנץ.

על פי הדיווח באתר ynet, עיקר טענתו של סג"ל, היא שההחלטה אינה חוקית, שכן אין בסמכותו של קובלנץ להורות על הורדת תכנית. כי הסמכות על הורדת תכנית מלוח השידורים נתונה בידיו של ראש חטיבת החדשות ולא של המנכ"ל.

במכתב שנכתב על ידי עורך הדין מיכאל דבורין, נכתב: "מרשי נדהם לשמוע (לא באופן ישיר) כי תוכנית האקטואליה בהגשתו 'קלמן-סג"ל' תרד מן המרקע".

העורך דין מדגיש, כי "להודעה לא לוותה כל הנמקה. מרשי נדהם לשמוע ממנכ"ל חברת החדשות והאחראי המקצועי הישיר עליה, כי הלה התנגד למהלך מכל וכל ולא סבר כי קיימת בעיה כלשהי עם התוכנית המצריכה את הורדתה מהמרקע".

עורך הדין מסביר, למה אין לקובלנץ רשות להוריד את התוכנית, "לאור העובדה שבעל הסמכות המקצועית והמוסמך לפי חוק מתנגד להורדת התוכנית, וגם לא היה מי שקיבל את ההחלטה",

"נראה", מוסיף עוה"ד, "כי החלטתך נתקבלה בחוסר סמכות והיא לפיכך בלתי חוקית. ההחלטה העצמאית שלך להוריד את התוכנית ניתנה שלא בסמכות והיא לפיכך הינה בלתי חוקית על כל המשמעויות הנובעות מכך".

לסיום המכתב, מוצב בפני קובלנץ אולטימטום, לבטל את ההחלטה באופו שלא יאוחר מ-48 שעות מרגע קבלת המכתב.

מתאגיד השידור הציבורי 'כאן' נמסר בתגובה לאתר YNET: "הנהלת התאגיד פעלה ופועלת בכל העת בהתאם לחוק ולנהלים ברורים שנקבעו במועצה בעניין שינויים בלוח השידורים והנראות על מסך כאן 11. זאת תוך שמירה מוחלטת על עצמאות עיתונאית והסמכות היחידה לעניין התכנים בחדשות היא של מנהל החדשות, ללא כל התערבות של גורמים אחרים".

הסרטון שעורר סערה. סג"ל מנגן ושר עם נתניהו (צילום: מתוך הטוויטר של ינון מגל)

יוזכר, כי לפני כארבעה חודשים, סג"ל הושעה מהגשת התוכנית בתאגיד בגלל סרטון שפרסם, שהוא שר 'שבחי ירושלים' יחד עם ראש הממשלה וחבריו שמעון ריקלין וינון מגל.

ליבסקינד הודיע לאחר ההשעיה, כי כל עוד התכנית שלו "קלמן וסג"ל" עם אראל סג"ל, תהיה בלי סג"ל בגלל השעייתו על-ידי התאגיד, היא תהיה גם בלי קלמן. "אחזור לשדר בטלוויזיה, כשסג"ל יחזור", אמר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר