בסמטה חשוכה

רב בית כנסת של 'הפלג' הותקף; "אגרוף רשע"

סערה במודיעין עילית: רב בית כנסת מטעם 'הפלג' הותקף באגרופים בסמטה חשוכה, ונזקק לטיפול רפואי בבית חולים. רב העיר - שאינו מזוהה עם הפלג - מחה על כך קשות (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הרב שהוכה (באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

מודיעין עילית סוערת: הרב יעקב אייזנבך, מרבני 'הפלג' בעיר, הותקף על ידי שני נערים באגרופים, עד כדי שנזקק לאחר מכן לטיפול רפואי בבית החולים.

כפי שנודע ל'כיכר השבת', מדובר בהמשכו של המאבק שהתנהל בעבר בין אנשים המזוהים עם הזרם המרכזי בציבור הליטאי לבין אנשי 'הפלג' בקרב השליטה הישן על בית הכנסת 'יחל ישראל', שרבו הוא הרב אייזנבך.

המאבק, שכזכור סוקר בהרחבה ב'כיכר השבת', התקיים במשך חודשים ארוכים, ואף הגיע ללא מעט חיכוכים בין הצדדים, ובשלב מסוים נדמה היה כי הגיע לסיומו עם הקמת בית כנסת חדש, אך כעת תושבי העיר עדים כאמור לשיא חדש ומכוער.

האלימות בבית הכנסת. ארכיון

ל'כיכר השבת' נודע, כי המקרה התרחש שלשום בלילה, בעת שהרב אייזנבך עבר בין הבניינים החשוכים של רחוב משך חכמה בעיר, בדרכו לחתונה של אחד מעסקני 'הפלג', כשלפתע פגשו בו שני נערים והיכו אותו באגרופים.

מקורבי הרב מתארים, כי בהמשך הוא פונה לבית החולים ונזקק שם לתפרים, וכן לגבס בידו - שנשברה כתוצאה מהנפילה של המכה.

בעקבות כך פרסם אמש (שני) רב העיר הגאון רבי מאיר קסלר מכתב מחאה חריף, בו כתב: "נזדעזנו לשמוע על הפגיעה החמורה בתלמיד חכם מופלג, הגאון רבי יעקב אייזנבאך, שהוכה באגרוף רשע על ידי פושעים ועבריינים".

"אוי לנו שכך עלתה בעירנו; כאילו לא די לנו בצרות ובייסורים הפוקדים אותנו, ניתכה עלינו חרפה זו - מהחמורות שבחמורות".

את מכתבו סיים המרא דאתרא בהוראה: "על כל אחד להתחזק בכבוד הבריות ובכבוד התורה וחכמיה. וחס ושלום מלדבר סרה בשום אדם, ולא בתלמיד חכם וגדולי התורה".

כמו כן, הגאונים רבי שמואל דויטש ורבי צבי פרידמן, מבכירי רבני 'הפלג', נועדו בביתו של האחרון להתייעצות בעקבות התקיפה האלימה, ור"י פוניבז' הגאון רבי שמואל מרקוביץ' הגיע לבית הרב אייזנבך לביקור הזדהות.

בשעות אלו שוקלים ב'הפלג' האם וכיצד לערוך עצרת מחאה על הפגיעה בכבוד התורה, שנעשתה בהכאתו של רב בית הכנסת יחל ישראל.

רבני 'הפלג' בהתייעצות
הגר"ש מרקוביץ' בביקור התמיכה
מכתב המחאה של רב העיר

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר