המגיפה מתפשטת

גל שני במגזר החרדי: ב"ב מובילה במספר החולים החדשים

מנתוני מרכז המידע של אמ"ן עולה כי בני ברק מובילה במספר החולים החדשים בשבוע האחרון עם 148 נדבקים • אלעד עם 43, ביתר עילית עם 23 ובי-ם 141 • התפרצות גם בעיר בת ים (אקטואלי)

ישי כהן | כיכר השבת |
מחלקת 'קורונה' ב'מעייני הישועה' (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

מרכז המידע והידע הלאומי במערכה לקורונה מפרסם היום (שלישי) נתונים מדאיגים על התחלואה במגזר החרדי. מהנתונים עולה כי העיר החרדית בני ברק מובילה במספר החולים החדשים.

מהנתונים עולה כי בשבוע האחרון נחשפו בעיר בני ברק 148 חולי קורונה חדשים, המספר הגבוהה ביותר מבין כל הערים בארץ. לשם השוואה, בעיר תל אביב - בה יש מספר תושבים כפול - נחשפו 138 חולים חדשים.

בעיר אלעד נחשפו בשבוע האחרון 43 חולים חדשים, והיא פסע לפני הגדרתה כ'אזור אדום'. בעיר ביתר עילית נחשפו בשבוע האחרון 23 חולים חדשים.

בעיר טבריה נחשפו 34 חולים חדשים בשבוע האחרון, רובם ככולם תושבי השכונות החרדיות בדגש על חסידות צאנז בעיר. באמ"ן מעריכים כי ההדבקה היא תוצאה של חג השבועות ומההתפרצות בחסידות בעיר נתניה.

בקורונה, תהיו ליטאים // ישי כהן

בעיר נתניה ישנם 79 חולים חדשים, חלקם הגדול חסידי צאנז בעיר. בעיר פתח תקווה ישנם 51 חולים חדשים, גם שם חלקם הגדול בני הציבור החרדי.

באמ"ן מציינים כי גם בעיר בת ים ישנה התפרצות של נגיף הקורונה, שם נחשפו בשבוע האחרון 85 חולים חדשים.

כזכור, הבוקר פרסם מרכז המידע כי רוב חולי הקורונה החדשים בעיר טבריה הם מהשכונות החרדיות בעיר. בפתח הדו"ח נכתב: "נוכח ההתפשטות המחודשת של מגפת הקורונה בטבריה בימים האחרונים, בוצע ניתוח של נתוני התחלואה בעיר".

מחברי הדו"ח כותבים כי ההדבקה המרכזית היא בקהילת צאנז: "מהחקירה האפידמיולוגית עולה, כי מתוך ההדבקות שמקום התרחשותן ידוע 52% אירעו בכוללים ו 48% אירעו בבית. יתכן שההדבקה הראשונה התרחשה סביב חג שבועות והגיעה מנתניה".

המלצות: "לאור נתוני התחלואה, מומלץ לבצע את הפעולות הבאות: הסברה ייעודית המותאמת גם למגזר החרדי; הגברת האכיפה של נהלי הבידוד וההתנהלות במרחב הציבורי, עמידה בכללי "התו הסגול", עטיית מסכות והקפדה על ריחוק חברתי; ופינוי החולים והמבודדים למלוניות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר