תיעוד מרתיח

האדמו"ר מבעלזא ניחם ב'תולדות' והותקף בצעקות

בעת יציאתו משכונת מאה שערים, אליה הגיע כדי לנחם את האדמו"רים מתולדות אהרן ותולדות אברהם יצחק על פטירת אחיהם מקורונה, הותקף הרבי מבעלזא בצווחות • צפו בחרפה (חרדים)

שימי שפר | כיכר השבת |
(בהתאם לסעיף 27 א)

האדמו"ר מבעלזא, שהגיע אמש (שני) לנחם את האדמו"רים מתולדות אהרן ותולדות אברהם יצחק היושבים 'שבעה' על פטירת אחיהם הרה"צ רבי אהרן קאהן זצ"ל מקורונה, הותקף ביציאתו על ידי קבוצת קיצונים שקראו נגדו קריאות גנאי.

בתיעוד שהגיע ל'כיכר השבת' נראה רכבו של הרבי ביציאה מסמטאות שכונת מאה שערים בירושלים, כשקיצונים שעמדו בצד הדרך הרימו לפתע את קולם ופתחו בשאגות של קריאות גנאי לעברו.
צווחות ה'געוואלד' עסקו בעיקר בסוגיית "חוק הגיוס", ככל הנראה משום שבעלזא נתפסת כגורם מתון בנושא זה מבין הסיעות המרכיבות את יהדות התורה בכנסת.

אחד מהנוכחים במקום סיפר ל'כיכר השבת' כי השמועה אודות ביקורו של האדמו"ר מבעלזא ב'תולדות' פשטה במהירות בין הקיצונים באזור, מה שהביא לכך שעשרות מהם התגודדו סביב רכבו והמתינו עד שיסיים לנחם את האדמו"רים.

האדמו"ר מבעלזא (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

כידוע בין חסידות בעלזא לחוגי הקנאים שררה בעבר מתיחות עזה, שהחלה כאשר בשנת תש"מ החליט הרבי מבעלזא, שחסידותו נמנתה עד אז על חוגי 'העדה החרדית', להתנתק ולהקים את ארגון 'קהל מחזיקי הדת'.

מאז ועד היום נמנעו בקרב חוגי הקנאים לבקר בבעלזא, וגם האחרונים נמנעו מלהגיע לאירועים של חוגי 'העדה החרדית', למעט מקרים בודדים ממש.

כאמור אמש הגיע הרבי מבעלזא כדי לנחם את האדמו"רים הקנאים, שוחחו השלשה אודות חייו של האח זצ"ל, כשהרבי מתולדות אהרן מציין את הקשר העמוק של זקנו רבי אהרן משומרי אמונים' עם האדמו"ר המהר"ד מבעלזא זי"ע.

צפו בבושה

האדמו"רים מ'תולדות' בהלווית אחיהם (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר