תפנית בעלילה

המשטרה חזרה בה; מתנגדת להחזרת דגל פלסטין למפגין החרדי

ביום שני השיבה המשטרה לביהמ"ש כי "אין מניעה להחזיר" את דגל פלסטין שנלקח מדוד קרויס במאה שערים, אך לאחר הפרסום ב'כיכר השבת', העמדה שונתה והמשטרה "מתנגדת להחזרת הדגל" (בארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
מעצרו של קרויס במאה שערים (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

תפנית בעלילה: לאחר הפרסום ב'כיכר השבת' כי המשטרה הסכימה להחזיר את דגל פלסטין לדוד קרויס ממאה שערים, דגל שנלקח ממנו במהלך הפגנת הקיצוניים, כעת, המשטרה משנה את עמדתה.

ל'כיכר השבת' נודע כי לאחר פרסום הכתבה ב'כיכר השבת', שיגר ראש ענף חקירות של מחוז ירושלים תגובה חדשה בתיק לביהמ"ש, וטען שהם מתנגדים להחזרת הדגל.

"המשטרה מתנגדת להחזרת הדגל", כתב אמש שמוליק בן עמוס, רענ"ח מחוז ירושלים, וציין כי הנימוקים יימסרו בהמשך.

מעצרו של קרויס (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

פרקליטיו של קרויס פנו לבית המשפט בנושא, לאחר שהתגובה הקודמת של המשטרה, נמחקה מנט המשפט.

בפנייתם לביהמ"ש, כותבים עורכי הדין נדב גדליהו ושמואל הורביץ כי "גורם כלשהו מחק את התגובה המקורית שהוגשה ב -21.6.20 ונקלטה ב-22.6.20 עם חותמת "נתקבל", והחליף אותה עם תגובה, ללא חותמת "נתקבל", שרשום עליה במפורש שהיא נכתבה בתאריך 23.6.20".

"אין הח"מ יודע כיצד ארע הדבר ומי אחראי למהלך, אולם המדובר בהתנהלות בעייתית ביותר. אלו היה מדובר בתיק נייר כפי שהיה נהוג בעבר בבית המשפט, הרי שהפעולה משולה להוצאת התגובה הקודמת מהתיק, השמדתה, ושימת התגובה החדשה", קובלים עורכי הדין ומבקשים מביהמ"ש להורות על חקירת העניין.

כזכור, כפי שדווח ב'כיכר השבת', קרויס הגיש באמצעות עו"ד נדב גדליהו בקשה לבית משפט השלום בירושלים "להורות על החזרת 'תפוס' - דגל הרשות הפלסטינית".

ביום שני: "אין מניעה להחזיר את הדגל"
ביום שלישי: "המשטרה מתנגדת להחזרת הדגל"

"בתאריך 20.6.11", תואר השתלשלות האירוע, "המבקש שמע כי משטרת ישראל עצרה קטין שהחזיק דגל של הרשות הפלסטינית, ביקש למחות נגד דבר זה ובעד חופש הביטוי ונעמד בסמוך לפתח ביתו כשהוא לובש מסכה ומחזיק בדגל". לפי הבקשה, "למרות שהוא לא ביצע כל עבירה, הוא נעצר תוך שימוש בכוח רב, נחקר ולבסוף שוחרר באותו היום, אך כשהשתחרר לא הוחזר לו הדגל, ונאמר לו שעליו לפנות לבית המשפט - ומכאן בקשה זו".

"אין כל איסור פלילי בנשיאה או בהנפת דגל של הרשות הפלסטינית, איתה מקיימת מדינת ישראל יחסים ושיתוף פעולה", טען קרויס. "מעבר לכך, עולה כי המשיבה (המדינה) מודעת לחוסר האיסור הפלילי". לדבריו, "אין מקום לקבל את התנהלות המשיבה, אשר מערבת שיקולים פוליטיים בהפעלת סמכותה. על בית המשפט להורות לה באופן ברור, כי מעשיה פסולים".

ביום שני, כאמור, שלחה המשטרה לבית המשפט את עמדתה העדכנית, וכתבה: "התיק נסגר בסיום חקירתו. לכן אין מניעה להחזיר למבקש את הדגל". אלא שיממה לאחר מכן, התגובה שונתה והמשטרה מסרה כי היא מתנגדת להחזרת הדגל.

בעקבות עמדתה החדשה של המשטרה, הורה השופט אלעזר ביאלין כי המשטרה תנמק את עמדתה - שלא להחזיר את הדגל, עד ליום ראשון, 28/06/20.

מעורך הדין שמואל הורביץ ממשרדו של נדב גדליהו נמסר: "מצער לראות את הרצון והיכולת של משטרת ישראל למחוק חומרים מתיק בית משפט. היינו מצפים ממזכירות בית המשפט למנוע ניסיונות לשיבוש מסוג זה. כל עו"ד יודע שאם הוא מגיש משהו בטעות לבית המשפט - אז הוא שולח בקשה לתיקון ואז לא נמחק התגובה הקודמת - אלא פשוט מוסיפים את התיקון, וזאת לעומת היכולות של משטרת ישראל למחוק תגובות ולהחליפם בתגובות אחרות. אנחנו נמתין להחלטת בית המשפט ונפנה למח"ש לחקירת הנושא במידת הצורך".

ממשטרת ישראל נמסר: משטרת ישראל חקרה את החשוד בגין השתתפותו בהפרת סדר והתנהגות העלולה להפר את שלום הציבור, ובשלב זה הוחלט להוסיף ולחקור את התיק תוך ביצוע פעולות חקירה נוספות במטרה להגיע לחקר האמת. עמדת המשטרה בעניין הדגל הועברה לבית המשפט בהתאם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר