'החלטה משותפת'

רבה של אור יהודה: "להתפלל רק במרחבים הפתוחים"

רבה של העיר אור יהודה הגר"צ כהן הגיע לסיכום עם ראש העיר ליאת שוחט, הקובע כי התפילות בישוב יתקיימו מחוץ לבתי הכנסת - זאת בשל התגברות תחלואת הקורונה (חדשות)

איציק אוחנה | כיכר השבת |
הרב עם ראש העיר. "החליטו יחד" (צילום: ישראל פנחסוב)

רבה של העיר אור יהודה הגר"צ כהן הגיע לסיכום עם ראש העיר ליאת שוחט, הקובע: "חוזרים לתפילות במרחב הפתוח", זאת בשל התגברות תחלואת הקורונה בישוב.

בהודעתם המשותפת נכתב, כי הם "החליטו יחד להגביל את התפילות בבתי הכנסת ולקיים אותן אך ורק במרחב הפתוח. ההחלטה התקבלה מתוך חשש שקיום תפילות במבני בתי הכנסת עלולים להגדיל עוד יותר את כמות הנדבקים".

"כולנו זוכרים היטב שאחד ממוקדי ההדבקה המשמעותיים ביותר בגל הראשון היה בבתי הכנסת, ואף אחד מאיתנו לא רוצה לחזור למקום הזה", ציינה ראש העיר ליאת שוחט.

לדבריה, "יש לנו מטרה אחת לנגד עינינו והיא לגרום לצמצום התחלואה ברחבי העיר, כל זאת באמצעות פעולות נוספות שאנחנו מבצעים במקביל ועוד נמשיך לבצע. בריאות התושבים היא מעל הכול וגבאי בתי הכנסת קיבלו את ההנחיה הזו בהבנה".

תפילה מחוץ לבית כנסת בבני ברק, בגל הראשון (באדיבות המצלם)

הרב ציון כהן הוסיף: "אני קורא לאחי ורעי גבאי בתי הכנסת להישמע להנחיות החדשות בעקבות מקרי ההדבקה האחרונים. חובה על כל אחד מאיתנו לעמוד על המשמר למטרת מיגור הנגיף, ומעתה לקיים את התפילות בימי חול ושבת רק במרחבים פתוחים מחוץ לבתי הכנסת בהתאם להנחיות הלכה ולמעשה".

"ברוך אשר יקים את דברי התורה הזאת כי היא חיינו, התורה הקדושה מצווה אותנו על החיוב של 'ונשמרתם מאוד לנפשותיכם', לא עת לחשות, חלילה מלהקל ראש בדברים הנשאים ועומדים ברומו של עולם הדוחה כל מצוות שבתורה", סיים הרב.

ההוראה של הרב

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר