מכשול חמור

המסעדה: בפיקוח צהר; בתפריט: בשר בחלב

לקוח שחיפש באתר צהר מסעדה כשרה, הזדעזע לגלות באתר המסעדה כי הם מוכרים פיצות עם גבינות ופפרוני או עם פסטרמה • במסעדה הסבירו כי רק הלחמים בפיקוח צהר (ארץ)

שלומי זייבלד | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ה' בתמוז תש"פ | 27.06.20
פיצה עם פפרוני (צילום: שאטרסטוק)

ארגון רבני צהר, בראשו עומד רב העיר שוהם דוד סתיו, מעניק בשנים האחרונות תעודות פיקוח למסעדות שונות, מתוך מטרה ברורה להתחרות ברבנות הראשית לישראל.

לארגון, אתר אינטרנט עם אפשרות לבצע חיפוש לפי מיקום, כדי למצוא באזור מסעדה הנמצאת תחת פיקוחם. לקוח שביצע חיפוש באתר של צהר, הופתע למראה עיניו.

צהר מדווחים כי ג'ויס, ברחוב הוותיקים במושב ביצרון, נמצא תחת רשימת המסעדות הכשרות תחת פיקוח הארגון. את המסעדה הם מציינים תחת הקטגוריה "חלבי".

הלקוח, נכנס לאתר של המסעדה על מנת לבצע הזמנה, אך לתדהמתו גילה כי הם מוכרים גם מוצרים בשריים. כאשר בחר בקטגוריה של הפיצות, הופתע.

(צילום המסך מתוך אתר צהר)

מתברר כי במקום, שנמצא תחת הפיקוח של צהר, מוכרים פיצות עם גבינות מוצרלה ופפרוני, או עם פסטרמה. כלומר: בשר בחלב יחדיו. איסור דאורייתא.

(צילום המסך מתוך אתר ג'ויס)
(צילום המסך מתוך אתר ג'ויס)
(צילום המסך מתוך אתר ג'ויס)

יצוין כי במסעדה נהגו בהוגנות, ובשיחה שערכנו עימם הודיעו בבירור כי הם אינם נמצאים תחת פיקוח צהר, למעט הלחמים הנמכרים במעדניה.

הם הוסיפו כי לשומרי כשרות לא מומלץ כלל לשבת במקום, כי גם הסלטים המצורפים ללחמים שלהם, יוצאים מתוך המטבח הטרף.

את הסיבה לכך שללחמים יש פיקוח, הסבירו בעובדה שאלו נמכרים גם מחוץ למקום.

מדוע באתר האינטרנט של צהר מצהירים על מקום המוכר טריפות כביכול הוא עומד תחת פיקוחם, ובכך מכשילים את הרבים?

מדובר הארגון נמסר בתגובה ל'כיכר השבת': "כשרות צהר מעניקה שירותי השגחה לקונדיטוריית ג'ויס בלבד, הדבר מצוין גם על תעודת הכשרות המוצגת בחנות הקונדיטוריה ומופרדת לחלוטין ממסעדת ג'ויס".

"כשרות צהר גאה לאפשר לעסקים בתחום המזון להגיש ללקוחותיהם מזון כשר בפיקוח הדוק וללא פשרות ומזמינים בעלי עסקים נוספים המעוניינים לעבור להגיש מזון כשר להצטרף לתנועה שהחלה לפני כשנתיים להגדיל כשרות בישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר