התפשטות הנגיף בישראל

בת 19 מתה מקורונה; דיון מכריע אם להחזיר את ההגבלות

מבית החולים הדסה נמסר כי הצעירה סבלה ממחלות רקע קשות. היא קיבלה טיפול ניסיוני וחיסון, אך הפכה לקרבן הצעיר בישראל מהמגיפה • דיון במערכת הבריאות: אלו הגבלות יש להחזיר? (חדשות)

(צילום: Yossi Zamir/Flash90)

התפשטות נגיף הקורונה בישראל: צעירה בת 19 נפטרה במהלך השבת בבית החולים הדסה. מדובר בקרבן הצעיר ביותר של המגיפה בארץ.

מבית החולים נמסר כי היא סבלה ממחלות רקע קשות שכוללות יתר לחץ דם ריאתי ואי ספיקת לב, עם עודף משקל קיצוני עד כדי קושי בתנועה, נדבקה בקורונה עם עומס נגיפי מאסיבי.

עם קבלתה לאשפוז בהדסה נזקקה מיד להנשמה. היא חוברה למכונת לב ריאות (אקמו) ולאחר כשבוע וחצי של טיפול מקסימלי היא נפטרה.

החולה טופלה בכל הארסנל העומד לרשות בית החולים ובמסירות רבה על ידי הצוותים, כולל מערכת לב ריאות וגם טיפול במסגרת ניסוי קליני, במהלכו קיבלה טיפול בחיסון פאסיבי שמכיל גמאגלובלינים נגד הוירוס.

קיימת הסתברות גבוהה שבשל העומס הויראלי, והצורך בהחייאות ממושכות מרגע קבלתה נדבקו מספר אנשי צוות שטיפלו בה. הם אותרו ובודדו כנדרש.

בתוך כך, בחדשות 12 דווח כי הערב, תתקיים ישיבה מכרעת של צמרת משרד הבריאות והמל"ל, בה ידונו אם יש צורך לשנות את מדיניות ההגבלות הקיימות ואם יש צורך בלהטיל הגבלות חדשות.

בין ההמלצות שידונו עליהן הלילה: הגבלת התקהלות ל-20-30 איש, הקטנת מספר המשתתפים באירועים ל-150, שינוי בקפסולות בבתי הספר של החופש הגדול, איסור קיום מחנות קיץ, קריאה למעסיקים להעביר עובדים לעבודה בבית, מעבר לעבודה בקפסולות והגבלת מספר המתרחצים בחופים.

לפי הדיווח בחדשות 12, כל החלטה שתתקבל בישיבה, תהיה כפופה לאישור קבינט הקורונה שצפוי להתכנס מחר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר