צפו בתיעוד

שוטרים עצרו קצין בכיר: אלפים יצאו להפגין

תא"ל במיל' אמיר השכל נעצר במהלך הפגנה לא חוקית מול בית ראש הממשלה, מה שהוביל להפגנת מחאה גדולה הערב, משם יצאו המוחים בצעדה לעבר בית משפט השלום (חדשות)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

כאלף אנשים הגיעו הערב (מוצאי שבת) להפגין מול מעון ראש הממשלה בירושלים, יממה לאחר שבמקום נעצר מוביל מחאת "הדגלים השחורים", תת-אלוף (מיל') אמיר השכל - לשעבר ראש להק כוח אדם בחיל האוויר.

במשטרה החליטו לשחררו בתנאים מגבילים - אך הוא סירב ובשעה הקרובה יובל לדיון בבית משפט השלום בירושלים - לשם נוהרים כעת מאות מפגינים.

ממארגני המחאה נמסר כי הם "מצפים מבית המשפט לשלוח מסר ברור למשטרת ישראל: חידלו מהמעצרים הפוליטיים -משטרת ישראל תפקידה לשמור על האזרחים לא על המושחתים!".

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון, בני גנץ בעמוד הפייסבוק שלו: "הזכות להפגין היא זכות קדושה במדינת ישראל ואסור בתכלית האיסור לפגוע בה אלא במקרי קיצון. לכן, מהמידע שברשותי, אני סבור שצריך לשחרר את שלושת עצורי ההפגנה ללא תנאים מגבילים. אני מאמין שכך יעשה בית המשפט וכמובן שנכבד כל החלטה".

"שוחחתי עם השר לביטחון פנים אמיר אוחנה הערב. הוא סיפר לי על הפגיעה שנעשתה בסדר הציבורי וחסימת הכבישים, ואמרתי לו כי לצד הגיבוי המלא שלי למשטרת ישראל בפעילותה מול כל אזרח- לא משנה מה תפקידו, מעמדו או דרגתו, יש לקדם מדיניות מרחיבה בכל הקשור לזכות המחאה וחופש הביטוי".

"לצערי, שמעתי במהלך סוף השבוע מצד מספר פוליטיקאים התבטאויות חסרות אחריות בנוגע למשטרת ישראל ומניעיה. אלו דברים חמורים. כדאי שנזכור כולנו- יש לנו משטרה אחת ושלטון חוק אחד. אני סומך על המשטרה שתתחקר את הנושא בצורה מקצועית".

שר החוץ, גבי אשכנזי, כתב הערב בטוויטר כי "אמיר השכל רכש במחיר מלא, בחייו ובפועלו, את הזכות והחובה לומר את דעתו, להביע מחאה ולהפגין. משטרת ישראל נדרשת לאחריות, שיקול דעת ויד קשה על המעצרים. תמונות להן נחשף הציבור במהלך השבת בהן נראה השכל אזוק בידיו וברגליו, הן תעודת עניות לדמוקרטיה בישראל. אני מעריך את פועלו ועמדתו, כואב את מעצרו וקורא לשחרורו המיידי ללא כל תנאים מגבילים".

מנגד, השר לבטחון פנים אמיר אוחנה, גיבה את התנהלות המשטרה: "רב-אלוף, תא"ל, או טוראי – לא תהיה סובלנות לחסימות כבישים. רבים תמהים על שמשטרת ישראל "העזה" אתמול לעצור (וחלקם עוד סילפו "באלימות") אדם שהוא גם תא"ל במיל'. אגב, היא עצרה גם את בן דודי כפי שראיתי שדווח בכלי התקשורת".

"מדוע? להלן העובדות: מאז שנכנסתי לתפקיד, בכל שיחותיי עם קציני המשטרה – אני מעביר מסר מאוד חד וברור בנוגע לאירועים של הפרת הסדר הציבורי: לא תהיה סובלנות לחסימות כבישים. חסימת כביש היא הפעלת אלימות כלפי אזרחים תמימים ושלווים העושים שימוש בכביש בדרכם לשגרת חייהם".

"אף אחד לא צריך לעמוד בתסכול בכביש כשהוא ממהר הביתה לראות את המשפחה והילדים, או בדרך לעבודה כשהמעסיק או הלקוח זועמים בטלפון על האיחור. אף אמבולנס לא צריך להתעכב בהגיעו להעניק טיפול מציל חיים. אף ניידת משטרה לא צריכה לעמוד בכביש בדרך לטפל באירוע אלימות ואף כבאית לא צריכה להתעכב בדרכה לאירוע שריפה".

"ומכאן: לא תהיה סובלנות לחסימות כבישים. אין זה משנה כלל מי המבצעים, מה דרגתם הצבאית, מה קשריהם המשפחתיים או הפוליטיים. זה נכון ל-כ-ו-ל-ם".

מדוברות המשטרה נמסר בתגובה: "במהלך מחאה בלתי חוקית שהתקיימה אמש בסמוך למעון ראש הממשלה, מאות מפגינים חסמו ציר מרכזי ומנעו מעבר רכבים לזמן ממושך תוך שהפרו את הסדר הציבורי. לכן עוכבו מספר מפרי סדר וביניהם, אדם שזוהה כמוביל ומארגן ההפגנה הבלתי חוקית. לאחר שנחקר בחשד להפרת הסדר והשתתפות בהפגנה בלתי חוקית, ביקשו חוקרי המשטרה לשחררו בתנאים ובהרחקה מהמקום, אולם הוא סרב לכך מבחירה. אי לכך ובהתאם לזאת המשטרה נאלצה לעצרו. במשטרה מדגישים כי נמשיך לאפשר לכל אדם את חופש הביטוי והמחאה כחוק, אולם לא נאפשר לאף אדם הפרה כה בוטה של החוק ושיבוש הסדר הציבורי בניגוד לחוק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר