"צחוק מהעבודה"

המשטרה השחירה את נוהל הפעלת הבואש

עורכי הדין המייצגים את החרדים שעתרו לבית המשפט נגד הפעלת מכתז הבואש בהפגנות, זועמים כי בתשובת המשטרה השחירו חלק מהנוהל: "צחוק. פסאדה של הנחיות" (אקטואלי)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

עורכי הדין יובל יועז ודורון ברקת, המייצגים ארבעה חרדים התובעים את המשטרה המפעילה מכת"ז בואש בהפגנות באזור בנוי בשכונת מאה שערים בירושלים - זועמים על המשטרה: "צחוק מעבודה".

את מכתב התגובה, הנחשף לראשונה ב'כיכר השבת', שיגרו לבג"ץ בתגובה להודעת המשטרה, שבחרה להשחיר חלקים מנוהל הפעלת בואש ומנוהל הפעלת מכת"ז בתשובתה לבג"ץ.

המשטרה טענה כי ההשחרה מסיבות מקצועיות, אך עורכי הדין סיפרו בתגובתם כי "נסיבות שונות הביאו לידי כך שבידי העותרים היו עותקים בלתי מושחרים של נהלים אלה, כך שניתן היה לראות בדיוק מהם הקטעים המושחרים".

"העותרים יסתפקו בכך שיאמרו בהקשר זה, כי הסיבות להשחרתם של אותם קטעים – ולהסתרתם בפועל בעיני העותרים – לא היו ככל הנראה מקצועיות גרידא. הא ראיה, שהסעיפים שהושחרו והוסתרו מעיני העותרים היו בדיוק אותם סעיפים שניתן היה להיווכח שהופרו ברגל גסה על ידי כוחות המשטרה, כפי שנצפה בבירור בסרטונים שהגישו העותרים לבית המשפט".

קטע מושחר, מתוך תשובת המשטרה לבג"צ (צילום מסך)

"בנסיבות אלה, נבצר מהעותרים להתייחס באופן מלא להודעה המעדכנת של המשיבים ולנספחים שצורפו להודעה זו. העותרים יבקשו מבית המשפט הנכבד להורות למשיבים למסור לידי העותרים את העותקים המלאים של הנהלים האמורים, על מנת שיהא סיפק בידי העותרים להשמיע טיעון מלא בפני בית המשפט הנכבד".

בהמשך תקפו גם את נוסח ההמלצות, וכתבו: "בלשון פחות דיפלומטית היו אומרים על הנוסח המעודכן הזה – צחוק מעבודה. פסאדה של הנחיות, של קריטריונים, של אמות מידה קונקרטיות. בפועל זהו היתר למשטרה להמשיך לעשות ככל העולה על רוחה, ואחר כך לטעון בבית המשפט כי לא מדובר במדיניות אלא ב"חריגות נקודתיות".

בתגובה לטענות עורכי הדין, נמסר בתגובה מדוברות המשטרה ל'כיכר השבת': "מדובר בנוהל שטרם פורסם ונמסר במסגרת ניהול עתירה בקשר לאמצעי ה"בואש"- אמצעי לפיזור הפגנות שנבדק, אושר ונמצא בשימוש בהתאם לנהלים שנקבעו בעניינו. נדגיש כי הנוהל הועבר במלואו לבחינת בימ"ש ואנו ננהל את הליך בבימ"ש כמקובל. מטבע הדברים, איננו חושפים שיטות ואמצעים העלולים לשבש את תפקודה התקין של המשטרה במשימות אכיפת החוק, שמירת הסדר הציבורי ושמירה על שלום הציבור וביטחונו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר