תיעוד מקומם

האפליה נמשכת: רק החרדי ספג "קנס מסכות"; אחרים - לא

זה כבר נראה כתופעה של ממש: שוטרים מחלקים קנסות לבעלי חזות חרדית שלא עוטים מסכה בדיוק כפי שראוי, בעוד אחרים שנוהגים כך יוצאים ללא ענישה • צפו בסיפורו המקומם של אלי הופמן (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
התיעוד המקומם (באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

צעיר חרדי שפגש בצהרים (שני) באקראי ניידת משטרה, סיים את החוויה המפוקפקת בתחושה צורבת של אפליה - במה שנראה כחלק מתופעה נרחבת, בה משטרת ישראל נוהגת בימים אלו כלפי החרדים באיפה ואיפה, בכל הקשור למתן 'קנסות קורונה'.

אלי הופמן בן ה-21, הלומד לתואר ראשון במכללה ובזמנו הפנוי מתנדב בארגוני חסד, מתאר בשיחה עם 'כיכר השבת' את האירוע, שהתרחש בשעה 12:30, במוסך לשטיפת מכוניות בישוב גבעון החדשה, הסמוך לגבעת זאב.

"כשאני שם", מספר הצעיר החרדי, "אני רואה פתאום שוטר שחלף במקום עוצר ליד הרכב שלי, ניגש אלי ולפתע אומר לי: מגיע לך קנס על זה שאתה לא חובש את המסיכה כמו שצריך, על כל הפה והאף".

בשלב זה הביט הופמן סביבו, והיסב את תשומת לב השוטר לעובדה מדהימה: כל(!) מי ששהה במקום לא עטה מסיכה כלל או תלה אותה בצדי פניו בלבד. "השוטר, ששמע מה אני אומר, לא התייחס לדברים", הוא מספר.

"תקבל הבית קנס על סך חמש מאות שקלים...", סיים השוטר את האירוע בנחרצות, כשהוא מותיר את הסטודנט החרדי מושפל וכאוב.

בשיחה עם 'כיכר השבת' הוא מביע את זעמו: "זו לא פעם ראשונה שזה קורה; בדיוק ראיתי אצלכם כתבה גדולה על מקרה דומה אחר - וצריך לעשות על זה רעש גדול, כי יש פה פשוט אפליה ממוסדת ומכוונת".

"ואיפה חברי הכנסת החרדים בענין? ביום הבחירות האחרון נסעתי במיוחד מירושלים למקום מגורי באשדוד, כדי להצביע להם. אני מצפה שהם יעשו את מה שמוטל עליהם, ויפעלו להפסיק את ההתנהגות המקוממת של משטרת ישראל", הוא מבקש.

יצוין, כי לאחר שהופמן פרסם פוסט, על כך שמשטרת ישראל לא השיתה קנסות על מפגינים חילונים באירוע המוני שנערך אמש בתל אביב, עמוד הפייסבוק שלו נחסם משום מה.

לסיום, יש לו גם רעיון מקורי משהו, שאולי יתרום להפחית את האפליה המדוברת. "צריך לקבוע שכל מקבל קנס על אי עטיית מסיכה יזומן לבית המשפט, שם הוא ייצג את עצמו, וכך המערכת 'תוטרל' כאשר כל שוטר שהעניק קנס ייקרא למסור עדות, ובסופו של יום הרבה דו"חות יבוטלו מ'חוסר ראיות'".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה, במענה לפניית 'כיכר השבת': "צר לנו על עיוות מוחלט של המציאות תוך הפצת שקרים ע"י מצלם הסרטון; בניגוד מוחלט לנטען בסרטון, המסכה שנמצאת על פניו ניתנה לו ע"י השוטרים בעת שהבחינו בו במהלך סיור שגרתי, כשהוא ללא מסכה בכלל! וכל כן ניתן להבין כי מדובר בדברי שקר אודות האופן בו מציג את הדברים וכפי שנצפה ע"י השוטרים".

"עוד נציין, כי מצלם הסרטון טוען בשקר נוסף, כי קיבל דוח על סך 500 ש"ח, כאשר בפועל הדוח אותו קיבל עומד על סך 200 ש"ח כפי שקבוע בתקש"ח. אנו דוחים על הסף כל טענה לאכיפה בררנית, שכן משטרת ישראל אוכפת מדי יום בכלל הארץ את התקנות לשעת חירום, ללא הבדל דן, גזע ומין וללא משוא פנים".

צפו בתיעוד המקומם

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר