אנו מתרסקים • צפו

מחאה עם 'מנחה': כך הפגינו סוכני התיירות החרדים

קבוצה של סוכני נסיעות חרדיים, התאגדו היום, ויצאו למחות נגד אוזלת ידה של הממשלה, המחאה נפתחה בתפילת מנחה ולאחר מכן החלו לזרום למקום חברי כנסת חרדים • צפו (חרדי)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
ההפגנה מול משרד האוצר (צילום: חו"ל מהודר)

במסגרת שבוע מחאת התיירות: קבוצה של סוכני נסיעות ותיירות חרדים, המאוגדים תחת 'חו"ל מהודר', יצאו היום (שני), להפגין ולמחות מול משרד האוצר כנגד אוזלת ידה של הממשלה.

בפתח המחאה, נאם איש התקשורת והתיירות (ומגיש ב'כיכר השבת'), אפרים קמיסר והביע את מחאתו, "אין לכם כולם להחזיר אלינו, אנחנו לא מבקשים כלום, רק תנו להרגיש שאנחנו יכולים לשאת את המסע הבלתי אפשרי הזה, כי החבר'ה כאן מתרסקים, לכן, נתפלל לה' בתפילת מנחה".

לאחר תפילת מנחה, חברי הכנסת החרדים החלו לזרום למאהל שהוקם, וישבו עם ראשי המחאה, דודי רובינשטיין ושמחי וינברג וניסו להציע כל עזרה אפשרית, על מנת שאנשים לא יתרסקו ולא ירסקו אחריהם מאות ואף אלפי משפחות - התלויות בהם.

בין חברי הכנסת שהגיעו למאהל: ישראל אייכלר, אורי מקלב, אליהו ברוכי ויצחק פינדרוס מיהדות התורה ומשה אבוטבול מש"ס.

סגן שר התחבורה אורי מקלב הזדהה עם סוכני הנסיעות וסיפר כי פגש אותם כבר בתחילת המאבק, "פגשתי אתכם על מדרגות הממשלה לפני זמן מה אז חשבנו כי זהו דבר זמני וחולף אך אירוע זה התפתח למצוקה של ממש ובעיה של חודשים רבים בהם אין הכנסה והעסקים קורסים, לנגד עינינו ההפסדים הרבים של סוכני הנסיעות וחברות התעופה",

"אף אחד", הוסיף מקלב, "לא תיאר לעצמו כי זה מה שיהיה - הפסדי ענק של מכולות שלמות, ארגון חופשה או חופשת מרפא בצורה כשרה למהדרין אינה דבר של מה בכך, לא צריך להיות מומחה גדול כדי לראות כמה המשבר משליך ישירות על ענף התיירות".

מזכ"ל דגל התורה חבר הכנסת יצחק פינדרוס אמר במפגש כי "מצבם הבלתי אפשרי מחייב אותנו לפעולה. בניגוד למקצועות ותחומים אחרים בהם ניכרת התאוששות - כאן קיים חשש שהתיירות תישאר משותקת לתקופה ארוכה ועלינו לוודא שהאנשים הנפלאים האלו, שמחזיקים את הענף הזה - יוכלו להחזיק את הראש מעל המים. הבטחתי לפעול ולסייע להם ככל שניתן".

דודי רובינשטיין מנהל חו"ל מהודר מספר לכיכר השבת: "מדובר בסוכני נסיעות מכל הקהילות מכל החסידויות מכל הזרמים שיושבים בבית כבר מחודש שבט ולא מכניסים שקל".

"בעוד אחרי הסגר כל ענף קיבל איזה מתווה יציאה כלשהו, רק אותנו שכחו בבית ולא התחילו לדון בנו. לא פיצויים ולא מתווה יציאה, סוכני הנסיעות שהיו רגילים לפרנס את עצמם מי יותר ומי פחות, מגיעים לפת רעב פשוטו כמשמעו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר