תקיפת הקטינים בכת 'לב טהור'

מופיע בכתב האישום נגד רומפלר אך מכחיש: "אני מזועזע"

הוא הופשט מבגדיו, נקשר אל השולחן וחטף מכות - עד שלא הצליח ללכת על רגליו, כך מתואר בכתב האישום נגד אלעזר רומפלר מכת 'לב טהור', אלא שה'מוכה' מכחיש הכל ומוכן לבוא להעיד (אקטואלי)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
אלעזר רומפלר, בביהמ"ש (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

ח.צ.מ, או בשמו המלא חיים צבי מלכה, בן ה-20, שוהה בימים אלו בתוככי כת 'לב טהור' בגואטמלה, אך להפתעתו סיפורו מופיע בכתב האישום נגד רומפלר, סיפור אותו הוא מכחיש בתוקף.

ממקום מושבו בתוך הכת, הוא שיגר מכתב אל הפרקליטות, לטובת אלעזר רומפלד, החשוד בתקיפת קטינים בכת, מכתב המתפרסם לראשונה ב'כיכר השבת'. מלכה, מבהיר בשיחה עם 'כיכר השבת' כי הוא אף מוכן לבוא לישראל ולהעיד לטובת רומפלר - במידה ויקבל התחייבות ברורה שיקבל חסינות מלאה.

רומפלר בביהמ"ש, ארכיון (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בכתב האישום מתואר כי במהלך שנת 2009 עלה חשדם של רומפלר ומלמדים אחרים בבית הספר כי "ח.צ.מ., יליד 2000 גנב כסף מקופות הצדקה". בעקבות כך, "כינסו הנאשם (אלעז רומפלר. ח"ג) והמלמדים האחרים את כלל תלמידי בית הספר והמלמדים בו. הנאשם החל לשאת דברים, תוך ציטוט פסוקים מכתבי הקודש וספרים אחרים, ודיבר על חומרת מעשה הגניבה ועל כך שיש להעניש את מי שגנב".

לאחר מכן, לפי כתב האישום, לקח רומפלר והמלמדים את חצ"מ, הפשיטו אותו כמעט מכל בגדיו. לאחר מכן השכיבו אותו על שולחן שהיה במקום ורומפלד הורה לאחד המלמדים לקשור את רגליו לשולחן על מנת שהוא לא יזוז. כמו כן, ידיו נקשרו מאחורי גבו, כל זאת תוך שחצ"מ מנסה להתנגד למעשים ותוך שהוא צועק ובוכה.

לאחר מכן החלו רומפלר ומלמד נוסף להכות את חצ"מ באמצעות חגורה ובאמצעות מקל. השניים הכו אותו, כך לפי כתב האישום, "מספר רב של מכות חזקות מאוד, במשך מספר שעות", והכל תוך שהוא "בוכה, צועק לעזרה ומבקש מהם להפסיק במעשים ואף תוך שהוא אומר 'לא אעשה זאת יותר'".

בתגובה לכך, רומפלר כי הוא ימשיך להרביץ לו כיוון שבשעת הגניבה לא בכה ועל כן עכשיו עליו לבכות. בשלב כלשהו חצ"מ הפסיק לצעוק לאחר שאפסו כוחותיו, אך רומפלר והמלמד הנוסף המשיכו להכות אותו. "גם ילדים אחרים שצפו באמור לעיל בכו תוך כדי המכות הקשות", נכתב בכתב האישום.

אלעזר רומפלר (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

כתב האישום מוסיף ומתאר כי השניים היכו את חצ"מ בגבו ולאחר מכן הפכו אותו על גבו והמשיכו להכות אותו על חזהו ובטנו וכן על רגליו. בתום המכות, אמר רומפלר לילדים במקום "שילמדו מה העונש למי שלא מתנהג לפי החוקים".

עוד נכתב בכתב האישום כי כתוצאה מכך גופו של חצ"מ "התנפח והוא סבל משטפי דם". בנוסף, הוא "לא יכול היה לעמוד כתוצאה מהמכות הקשות, והוא נזקק לנשיאה על ידי שניים שלקחו אותו לביתו". במשך מספר שבועות לאחר מכן הוא נשאר בביתו כתוצאה מהמעשים.

"במעשיו המתוארים לעיל עשה הנאשם בקטין מעשה התעללות גופנית ונפשית וכן תקף אותו וגרם לו חבלה של ממש, והכל כשהנאשם אחראי עליו", לשון כתב האישום.

אלא שכאמור, חצ"מ, ובשמו המלא חיים צבי מלכה, טוען בשיחה עם "כיכר השבת" כי הוא "מזועזע", כלשונו, מכך שבחרו להציג את סיפורו בכתב האישום נגד רומפלר.

מלכה מכחיש בתוקף את מה שכתוב בכתב האישום באשר לסיפור שנוגע אליו ומדגיש כי הוא מוכן לבוא במיוחד לישראל ולהעיד במשפט לטובת רומפלר, בתנאי שיובטח לו מראש כי תהיה לו חסינות ולא ייעצר.

אלעזר רומפלר (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

במכתב ששיגר אל הפרקליטות, והגיע לידי 'כיכר השבת', הוא כותב: "הצהרתי חד משמעית כי הנני מזועזע לחלוטין מהחלטתכם הנתעבת להציג אותי בשקר בתור 'מתלונן' נגד הרב אלעזר רומפלר". לטענתו, העדים נגד רומפלר, "משמשים עבור גורמים בעלי אינטרסים להמציא בדותות הזויות כפי שנדרש מהם".

"הנני תובע בזה לסלק את כל התביעה שנעשתה בשמי תיכף ומיד", כותב מלכה, "וכן לפרסם בתקשורת בקשת התנצלות, באשר תביעה זו פוגעת בשמי הטוב. את הכחשתי זאת אני מוכן לייצג בכל דרך, בעדות בכתב או בשידור חי, אבל אינני מוכן בשום אופן לנסוע אל מדינת ישראל, ובכך לסכן את חיי להיעצר תחת אמתלה זו או אחרת, באשר אני חבר בקהילת לב טהור המוגדרת על ידיכם בשפיטה מקדמית כ'כת פוגענית ומסוכנת'".

מלכה מוסיף ומודיע כי יפתח בתביעה אזרחית על פגיעה בשמו הטוב ב"עלילה שקרית ביודעין", כלשונו, "ללא ידיעתי וללא רשותי".

בנספח למכתבו, כותב מלכה כי הוא למרות שהצהיר שלא יכול לבוא ולהעיד בפני בית המשפט בישראל, הרי שהוא מוכן לכתחילה לנסוע ולהעיד את חפותו, כפי שאמר בשיחה עם 'כיכר השבת', אך זאת בתנאי אחד "באם בית המשפט ייתן לי חסינות מלאה עד אחרי שהותי במדינת ישראל, כולל הבטחה חד משמעית שלא קיימים ולא יפתחו תיקים ותביעות נגדי, וגם שלא יעשו עלי צו עיכוב יציאה מן הארץ, כל זה בכתב ברור חד משמעית".

"באם בקשת הצדק והמשפט חשוב בעיניכם, דרישה זו בטח תיענה בחיוב", כותב מלכה, "ובין כך ובין כך הנני תובע שוב להסיר את שמי כמתלונן בתיק הנ"ל, ולפרסם התנצלות רשמית".

מלכה, טוען במכתבו כי כל אחד השייך לקהילת לב טהור הוא מסומן במערכת הפוליטית והמשפטית במדינת ישראל ישראל כחבר בכת מסוכנת והוא כבר שפוט בדעה קדומה כאשם בדבר זה עצמו.

כראיה הוא מביא את התיק נגד רומפלר, שבו, לדבריו, ולאחר שיחה עם עו"ד גבריאל טרונישוילי, העד המרכזי גיבש את גרסתו בפני המשטרה נגד הקהילה עוד לפני שרומפלר הגיע לארץ, אבל כאשר הוא בא לבקר את אביו המנוח ז"ל בארץ, היד המרכזי הפך אותו לקורבן, שינה גרסה ואמר שרומפלד הוא המנהיג הכי דומיננטי שיש בכת המסוכנת הזאת, ולכן הוא חושש לבוא ולהעיד - אלא אם יקבל הבטחה ברורה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר