נדבק בקורונה

ראש הישיבה קרא לתלמידו החתן, אך זה סירב והציל את חבריו

"תורה מגנא ומצלא", ניסה הגר"ש מרקוביץ' לשכנע את תלמידו החתן להגיע לישיבת פוניבז', אך הוא נותר בבית הוריו מחשש מפני הידבקות בנגיף הקורונה, בגלל נישואיו הקרובים (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
הרב מרקוביץ' עם חתן. אילוסטרציה (צילום: משה גולדשטיין)

ישיבת פוניבז' שבראשות הגר"ש מרקוביץ', מהישיבות הבודדות שפתחו את ה'זמן' בקפסולות ימים ספורים לאחר תחילת הקיץ, יכולה להיות רגועה הערב (חמישי), למרות שלראשונה אחד מהתלמידים יצא חיובי לקורונה.

מתברר, כי הוריו של הבחור א', משכונת רמת אהרן בבני ברק, נדבקו לאחרונה בנגיף, ככל הנראה במהלך שמחה בה השתתפו, אך בנם הפסיק להגיע לישיבה עוד קודם לכן.

ברקע: העובדה כי התלמיד המדובר הינו חתן, שמועד נישואיו נקבע ל'בין הזמנים' בחודש אב, בעוד שבועות ספורים, וחששותיו להיות בקרבת אנשים בשל הקורונה המשתוללת.

כפי שנודע ל'כיכר השבת', בשלב מסוים ראש הישיבה הרב מרקוביץ יצר קשר עם תלמידו א', וניסה לשכנע אותו לבוא בכל זאת לישיבה, כי "תורה מגנא ומצלא", אלא שזה החליט להחמיר על עצמו ולהישאר בבידוד בביתו.

כעת כאמור, בבדיקה שערך לאחר שהוריו חלו, התברר לבנם כי אף הוא חלה, וכך בסירובו להופיע בשטחי הישיבה, מנע שרשרת הדבקה במקום, דוגמת זו שכזכור נרשמה בישיבות אחרות.

תלמידי פוניבז' בשמחת רבם. ארכיון (באדיבות המצלם)

חברו לישיבה מתאר ל'כיכר השבת': "א' מאוד חשש כל הזמן שהחתונה שלו תשתבש, ולכך נזהר בזהירות יתירה, ולא הסיר לרגע את המסכה מפניו. אך כנראה שאי אפשר לברוח ממה שנגזר מלמעלה, שדווקא בתוך הבית שלו הוא נדבק".

החתונה, כצפוי, נדחתה היום למועד אחר - שייקבע בהמשך בתיאום עם משפחת הכלה.

בתוך כך, ל'כיכר השבת' נודע, כי לאור ההחמרה בימים האחרונים עם פרוץ 'הגל השני', חידד ראש הישיבה הגר"ש מרקוביץ את הנהלים בישיבה, והתריע על חובת הזהירות הנדרשת מהבחורים, כפי כללי משרד הבריאות, כשהוא לא מסתפק בכך שרבני הישיבה מוסרים את השיעורים והשיחות בתוך מתקנים מיוחדים שנבנו עבורם, למען השמירה על בריאותם.

בדבריו לתלמידיו, הזהיר אותם הרב כי בחור שיימצא עובר על הכללים, הרי שהוא 'חב לאחריני' ולא יוכל להמשיך לשהות בתחומי הישיבה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר