תוצאות ההסתה

צעירה חרדית ננזפה בנסיעה: "אל תשבי לידי"

צעירה חרדית שהתיישבה באוטובוס בתל אביב לצד בת גילה החילונית, בדרכה לעיר התורה והחסידות, נדהמה לשמוע ממנה: "את גרה בבני ברק? אז אל תשבי לידי" (חדשות חרדים)

איציק אוחנה | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ב בתמוז תש"פ | 04.07.20
אפרת פינקל (צילום: מתוך אינסטגרם)

תוצאות ההסתה נגד הציבור החרדי: חרדית מבני ברק, שעלתה בתל אביב על אוטובוס שעשה את דרכו לעיר התורה, נעלבה עד עמקי נשמתה כאשר שכנתה למושב הורתה לה להתרחק ממנה, במילים פוגעניות.

המקרה המקומם אירע לאשת התקשורת אפרת פינקל, כתבת 'בקהילה' ועורכת מדור יהדות באתר 'וואלה!', שמתארת: "אתמול עליתי בתל אביב לאוטובוס שנוסע לכיוון בני ברק, עם מסכה על סנטרי, על אפי ועל חמתי... באתי להתיישב ליד איזו עלמה, ובדמיוני כבר ראיתי נסיעה נעימה, תוך האזנה ליידל ורדיגר ב'ספוטי', ממש עד כמה פסטורלי שנסיעה מתל אביב לבני ברק יכולה להיות".

"אבל עניין ההתיישבות הזה לא מצא חן בעיני הצעירה", ממשיכה פינקל ומספרת, "והיא פנתה אליי ואמרה: 'את גרה בבני ברק? אל תשבי לידי', כשמבטה מתנשא ומרוחק. מה אני אגיד לכם, ממש כמו בסיפורים של כל החרדים האחרים".

תיעוד אפליית חרדים לרעה. ארכיון (באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

ואיך חשה החרדית מבני ברק? "ברגע הראשון עלו לי כל כך הרבה קללות לראש, נהייתי אדומה מרוב בושה ועצבים, הפניתי לה גב ועצרתי רגע להתלבט באיזה סדר לשחרר את הקללות ומה יותיר יותר אימפקט על החוצפנית הדוחה. אבל אז עצרתי, ואמרתי לעצמי: אפרת, תזכרי את מה שלמדת בסמינר. 'אנו רצים והם רצים'. בשביל זה את חרדית, בשביל לבלום את פיך בשעת מריבה ולתלות ארץ על בלימה, בשביל להראות לעולם אצילות מהי, ויתור ללא פשרות, עדינות נפש, שמירת שבת כהלכתה וציפייה למשיח...".

"עם המחשבה היהודית המחוברת הזו, הסתובבתי אליה בחזרה, הסברתי לה כמה המעשה שעשה הוא מכוער ולא מתאים והלכתי למצוא לי מקום ליד אנשים טובים יותר", סיימה אפרת פינקל את הפוסט שפרסמה.

בשיחה עם 'כיכר השבת' היא אומרת הערב: "החוויה הזו כל כך לא נעימה, שהאינסטינקט של אנשים רבים בסיטואציות כאלו זה פשוט להיעלם, להסמיק ולעזוב את המקום".

"אבל חשוב להבין: כל שתיקה בסיטואציה כזו, מאפשרת את הפגיעה הבאה. ההסתה לאחרונה כל כך אלימה, כל כך חסרת רסן - שאסור לאף חרדי לשתוק יותר. נגמרו הזמנים שהחרדים מגישים את הלחי השנייה. אנחנו נחיה פה במדינה בגאווה ובראש מורם, ומי שלא טוב לו - יום טוב לו...", מבהירה העיתונאית החרדית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר