פרסום ראשון

דרעי ניצח: בתי הכנסת לא יסגרו אלא יוגבלו ל-19 מתפללים

לא רק על הישיבות שב'מתווה הקפסולות' הצליח השר דרעי להשיג הסכמה כי לא ייסגרו, אחרי שהציג נתונים מרגיעים; גם בתי הכנסת לא ייסגרו, אלא יוגבלו ל-19 מתפללים • הפרטים המלאים (אקטואלי)

ישי כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ד בתמוז תש"פ | 06.07.20
אילוסטרציה (צילום: איתמר קירשבוים)

פרסום ראשון: משרד הבריאות והמועצה לביטחון לאומי נסוגו בהם מההתעקשות על סגירה מוחלטת של כל בתי הכנסת בישראל, לאור התגברות הקורונה, וכמו בישיבות הפעילות ב'מתווה הקפסולות', התקבלה דעתו של השר רעי: התפילות בבתי הכנסת ימשיכו, אך תחת מגבלה של 19 מתפללים בלבד.

מוקדם יותר היום תקיים משא ומתן בצעד הדרמטי בנוגע לבתי הכנסת, שנחשף ב'כיכר השבת', כאשר השר אריה דרעי דורש כל להסתפק בצמצום מספר המתפללים, ודעתו זו פתחה לדיון סוער בישיבת הממשלה.

יצוין, כי מה שנקבע בבתי הכנסת צפוי להשפיע גם על ה'כוללים', שלהם אין מתווה משל עצמו אלא הם פעילים בהתאם לנקבע עבור בתי הכנסת, משום שהם ממוקמים בתוכם.

חשיפת 'כיכר השבת', הבוקר
חשיפת 'כיכר השבת', הבוקר
הגדלה

כזכור, השר דרעי אמר הבוקר בשיחה עם 'כיכר השבת': "אני מתנגד בכל תוקף לסגירה מוחלטת של בתי הכנסת. זה המקום היחידי ששומרים לגמרי על כל הכללים, יושבים בריחוק ומסכות, לא אוכלים, לא שותים ולא רוקדים".

"לא אתן יד בשום אופן בעולם שבמדינה יהודית, כשכל המשק פתוח, בתי הכנסת - שהם הנשמה של עם ישראל - יהיו סגורים לגמרי. אני מוכן לקבל הגבלות וצמצום משתתפים, סגירת בתי כנסת לא אקבל בשום פנים אופן", הוא הבהיר.

במקביל, המשרד והמל"ל חזרו בהם כאמור גם מדרישתם לסגור את הישיבות הפועלות לפי 'מתווה הקפסולות'. כפי שנודע ל'כיכר השבת', מקבלי ההחלטות שוכנעו על ידי יו"ר ש"ס דרעי, כשהציג נתונים ברורים ומרגיעים בנושא זה.

דרעי על הקורונה, בראיון ל'כיכר השבת' (ארכיון)

מהנתונים הללו עלה, כי בישיבות שפועלות במסגרת של קפסולות, אחוז ההדבקה עומד כרגע על פחות מ-0.01%, וכך עשרות אלפי בחורי ישיבות נמצאים בהן באופן בטיחותי לקורונה.

יצוין, כי בקרב הדרג הבכיר לא מתמקדים רק במוסדות הדת: גם מופעי תרבות, חדרי כושר ומועדונים תחת איום בסגירה מוחלטת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר