הרחוב החרדי בנקודת רתיחה

'רוע או טמטום': שוטרים עיכבו ילדה בת 13 בגלל מסכה. צפו

שוטרים שהבחינו בילדה חרדית בת 13, שלרגע הורידה את מסכת ההגנה מפניה, כדי לשתות כוס ברד במזג האוויר החם, עיכבו אותה בשביל קנס, ולא ריחמו עליה למרות שפרצה בבכי קולני. תיעוד (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
התיעוד הבלתי נתפס (צילום: מוישי ליפשיץ)

התנהגות חסרת לב: שוטרים עכבו ילדה כבת 13, לשם מתן קנס על אי עטיית מסכה על פניה, ולא התייחסו לבכיותיה.

האירוע המקומם התרחש ברחוב שרי ישראל במרכז ירושלים, אל מול עיני עוברים ושבים בצהרי היום. שוטרים שחלפו באזור, כדי לאכוף את חובת מסכות ההגנה מקורונה, הבחינו בקורבן קל - ילדה חרדית.

הם עכבו אותה ואת אחיה הקטנים אותם הובילה בעגלה, והתכוונו לרשום לה קנס, למרות בכיותיה ועל אף הפצרותיהם של עוברי אורח שהתקבצו בסמוך.

בשלב מסוים אדם בשם ברוך גודלבסקי, שנכח במקום, גרם מבוכה לשוטרים כאשר היסב את תשומת הלב לעובדה שאחד מהם אינו עונד על מדיו את תג הזיהוי, כנדרש על פי החוק, ובשל כך אינו יכול לתת קנסות.

בהמשך, עם התפתחות המהומה במקום, "הוברחה" ניידת המשטרה מהרחוב, לפני שהשוטרים הספיקו להטיל את הקנס על הילדה.

כשנרגעה מעט, בעודה בוכה, סיפרה הילדה את העובדות: "כן שמתי מסכה. מה שקרה, זה ששתיתי ברד אז הורדתי בשביל זה את המסכה, ואחר כך השוטר בא ואומר שראה אותי בלי מסכה".

תיעוד האירוע, מזווית נוספת

ברוך גודלבסקי, מי שכאמור היה עד ראיה לכל הנעשה, מתאר בשיחה עם 'כיכר השבת'. "עברתי במקום יחד עם בעל הבית שלי, ולאחר שהילדה סיפרה לנו שהשוטר רוצה לקנוס אותה רק כי רצתה ללגום מכוס הברד שברשותה, ביקשתי לקבל את הקנס בעצמי ולשחרר את הילדה, ולאחר שנוכחתי לראות כי אחד השוטרים אינו לובש תג זיהוי, כנדרש בחוק, הפניתי את תשומת לב השוטר לכך - ובתגובה הוא החל לדחוף אותי לאחור".

"לאחר שהקמתי קול זעקה, תוך שאני אף מתעד את הנעשה, החלו השוטרים לעזוב את המקום, תוך כדי שהם משוחחים עם האימא של הילדה בטלפון", מוסיף גודלבסקי. "בשיחה שערכתי לאחר מכן עם האימא, נאמר לי כי הילדה בסערת רגשות, וכי היא בטראומה של ממש מהתנהגות השוטרים".

ג. אחד מהמתקהלים בסמוך לאירוע, הוסיף: "זה או רוע או טמטום. אין הסבר אחר להתנהגות כזו מרתיחה וחסרת אנושיות".

"זה מביא לשיא את ההתנהגות המתנכלת של משטרת ישראל לציבור החרדי במהלך משבר הקורונה", הוא הוסיף בזעם.

ממשטרת ישראל נמסר ל'כיכר השבת' בתגובה: "בניגוד מוחלט לנטען, השוטרים פגשו בנערה בת 13.5 ברחוב כשהיא ללא מסיכה על פניה, בניגוד לתקנות, אולם לא רשמו לה דו"ח כלל. השוטרים ביקשו ממנה לעטות מסיכה על פניה ושחררו אותה לדרכה. מדובר בעוד פרסום שקרי ומעוות לחלוטין, במסגרת קמפיין מגמתי המתנהל בימים אלו נגד המשטרה והשוטרים הפועלים למען בריאות הציבור".

  • הסרטונים הללו מופצים ברשתות החברתיות, וניסיונותינו לאתר את בעל זכויות היוצרים לא צלחו. אם זהות הצלם ידועה לכם, הודיעו לנו בדוא''ל desk@kikar.co.il. השימוש בסרטונים נעשה בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים, התשס''ח-2007.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר