הסרטון המסעיר

המערכת הפוליטית: "גיבורים על ילדה קטנה"

תגובות קשות מגיעות מנציגי הציבור החרדי בכנסת, בעקבות תיעוד עיכובה של ילדה חרדית בידי שוטרים בגלל מסכה. "שוטר אטום"; לא צריך להיות חרדי בשביל לזעוק על זה" (בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
מתוך תיעוד האירוע (ללא קרדיט)

בעקבות הסרטון המזעזע, בו נראים שוטרים מעכבים ילדה חרדית בוכיה בת 13, כי הורידה לרגע את המסכה מפניה, חברי כנסת חרדים ודתיים פרסמו תגובות קשות, וועדת החוקה של הכנסת אף תתכנס לדיון מיוחד על התנהלות המשטרה.

סגן השר מאיר פרוש, שהמקרה אירע קרוב לביתו, אמר: "זהו מחזה קורע לב לראות שוטרים מבקשים לתת דו"ח לילדה בוכיה על אי עטיית מסיכה. אני מבקש מהציבור להביא תמונה כזו של שוטר נותן דו"ח לילדה חילונית. זאת מלבד העובדה שהכנסת אישרה הטלת קנס של 500 שקלים, שהוא אינו מידתי ושערורייתי לכל הדעות".

חבר הכנסת אליהו ברוכי אמר: "אני מקבל אין ספור פניות בשעה האחרונה, מה תגובתי, כח"כ חרדי טרי, על הסרטון המזעזע של שוטר אטום וחסר שכל מתעמת עם ילדה חרדית. שאבין, צריך להיות חרדי בשביל לזעוק על זה? הכול הכול זה חרדים-חילוניים? היכן שר החינוך? היכן השר לביטחון הפנים? היכן המועצה לשלום הילד? איפה כל מי שלפני שבוע זעק על מעצר שווא, לדבריהם, של אמיר השכל? בבקשה, הבמה כולה שלכם".

חבר הכנסת אוריאל בוסו הגיב: "אובדן שליטה של גורמי האכיפה מצריך בדק בית במשטרה ובמקרה המחריד הזה צריך שמישהו מהגורמים הממונים יקח אחריות ויתן תשובות".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' (ימינה) פנה למשטרה מעל דוכן הנואמים בכנסת. "יש לכם תפקיד חשוב ומורכב בימים האלה ואני באמת לא מקנא בכם. אבל אם תפעילו היגיון בריא ושכל ישר תעזרו לציות האזרחי ולא תפגעו בו כמו במקרה הזה. ילדה בת עשר עם האחים הקטנים שלה לא צריכה טראומה כזו לכל החיים. תנו מסיכה, תוסיפו חיוך ושחררו".

ח"כ סמוטריץ' מזדעזע ( (צילום: ערוץ כנסת))

"יותר מדי סרטונים רצים בימים האחרונים על התעקשות ואלימות מיותרים סביב אכיפת התקנות. ככה לא יוצרים הזדהות ולא מגבירים ציות אזרחי. ככה מביאים לתוצאה ההפוכה. זהירות ייתר נדרשת בציבור החרדי שחש, בצדק, שהוא תחת עליהום ואכיפת יתר מפלה", סיים סמוטריץ'.

גם ח"כ יעקב טסלר אמר במליאת הכנסת: "אני זועק כאן את זעקתם של הילדים שאינם יכולים לעמוד כאן ולצעוק. בכל יום נשברים שיאים חדשים של אטימות ושפלות משטרתית. עד מתי תתעללו בילדים חסרי ישע?".

מטעמו של ח"כ ישראל אייכלר נמסרה הודעה תקיפה ביותר. "המשטר החילוני הופך לאנטישמי בצל הקורונה", נפתחת ההודעה. "הציבור החרדי אינו יכול להתגונן נגד הקמים עלינו כגרועים שבאויבים. שוטר שמרגיש גיבור על ילדה קטנה, אינו עושה זאת לבד. הוא מוסת על ידי ממסד אנטישמי של פוליטיקאים, שופטים ואנשי תקשורת אויבי היהודים החרדיים".

לדברי אייכלר, "המשטרה איבדה שליטה על איבת השוטרים המוסתים נגד חרדים. אנשים חיים בפחד ואומרים שהמשטרה מסוכנת יותר ממגפת הקורונה. המוני אנטישמים רואה בכל ילד חרדי מפיץ חיידקים פוטנציאלי ולפי זה הם פועלים. ליברמן ולפיד מדברים על אלימות ברחובות בעקבות הקורונה וזאת התוצאה".

"אני קורא לראש הממשלה ולשר לביטחון פנים לפטר מיד את השוטרים האכזריים הללו, כדי להעביר מסר שהם לא מייצגים את המדינה. יש להנחות מידית את השוטרים: כל שוטר שיתן דו"ח על מסכה לקטין בגיל כזה יפוטר לאלתר", סיים אייכלר את תגובתו הקשה בעקבות המקרה המקומם.

התיעוד המקומם (ללא קרדיט)

יו"ר וועדת חוקה ח"כ יעקב אשר הודיע, כאמור, כי זימן דיון דחוף בוועדה ליום רביעי הקרוב בנושא: "התנהלות המשטרה ואופי אכיפת חוקי הקורונה אל מול ילדים ואוכלוסיות מיוחדות".

ארגון 'בצלמו' שיגר מכתב בהול לשר לביטחון פנים ולמ"מ המפכ"ל, בו נכתב: "אנחנו אכן בימים קשים ומתוחים, ומשטרת ישראל פועלת להגן ולמנוע הידבקות, ועל כך תבורך, אך בד בבד חובה לשים לב לאוכלוסיות חלשות ולחזק אותם; לא ההיפך".

"שוב ושוב נראות תמונות בעייתיות של שוטרים מול אוכלוסיות, כשהערב תמונה של שוטרים מול ילדה בוכה בת 9. אנחנו דורשים שיקול דעת!", נכתב.

כזכור, ממשטרת ישראל נמסר ל'כיכר השבת' בתגובה לטענות: "בניגוד מוחלט לנטען, השוטרים פגשו בנערה בת 13.5 ברחוב כשהיא ללא מסיכה על פניה, בניגוד לתקנות, אולם לא רשמו לה דו"ח כלל. השוטרים ביקשו ממנה לעטות מסיכה על פניה ושחררו אותה לדרכה. מדובר בעוד פרסום שקרי ומעוות לחלוטין, במסגרת קמפיין מגמתי המתנהל בימים אלו נגד המשטרה והשוטרים הפועלים למען בריאות הציבור".

  • סרטון זה מופץ ברשתות החברתיות, וניסיונותינו לאתר את בעל זכויות היוצרים לא צלחו. אם זהות הצלם ידועה לכם, הודיעו לנו בדוא''ל desk@kikar.co.il. השימוש בסרטון נעשה בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים, התשס''ח-2007.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר