ההשמצות נגד החרדים

הח"כים החרדיים התגייסו ל'מאבק האפליה'

בצל ההסתה נגד הציבור החרדי, המתבטאת בהתנהגות מבחילה של שוטרים וכלי תקשורת. 3 חברי כנסת, החליטו לעלות את הנושא לראש סדר היום, ונאמו ע"כ במליאה (בארץ)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
הנאומים במליאה. מלכיאלי, אייכלר ובוסו (צילום: הדס פרוש וערוץ הכנסת)

בצל ההסתה נגד הציבור, המתבטאת בהתנהגות מבחילה של המופקדים על שמירת החוק וכלי התקשורת - כנגד הציבור החרדי. מספר חברי כנסת, החליטו לעלות את הנושא לראש סדר היום, היום (שני), הח"כים עלו לנאום על זה במליאה.

חברי הכנסת, ישראל אייכלר מיהדות התורה ואוריאל בוסו ומיכאל מלכיאלי מש"ס, החליטו לעלות לסדר היום את המאבק להסתה של כלי התקשורת כנגד הציבור החרדי. בעקבות העוול הנעשה לציבור החרדי המונה למעלה ממיליון נפש בישראל כאשר בכל דיווח הקשור בנגיף הקורונה מתלוות תמונה של חרדים.

חבר הכנסת ישראל אייכלר, אמר מעל דוכן הכנסת: "ישנה תופעה חסרת אחריות ומורשעת שעורכי האתרים והחדשות שמים על כל כתבה של קורונה תמונה של חרדים. גם אם הכתבה היא לא קשורה לחרדים בכלל".

"לדוגמה", ציין אייכלר, "כתבה שעסקה במתרחצים בשבת בתקופת הקורונה, העורכים הפליאו והדביקו תמונה של חרדים. בזמן שכל ילד יודע שהחרדים לא מתרחצים בשבת בים. זאת תעמולה תת הכרתית – היהודים הם מפיצי הנגיף. ממש כמו אבותיהם "מרעילי הבארות" במגפה השחורה".

עוד הוסיף אייכלר: "אני רוצה לציין לשבח את המו"לית של גלובס שקיבלה תלונה על עוול כזה, הודתה בטעות והסירה את התמונה. אחרי שהורידה היא כתבה אתמול "שיש משהו מובנה ושגוי בחשיבה העיתונאית". זו תוצאה מסוכנת של חשיבה מסוכנת. אני קורא לשר התקשורת לבדוק את הנושא במהירות ולהסיר את החרפה הזו מסדר היום".

בסיום דבריו אמר: "אני רוצה למחות על העלאת הקנס לחמש מאות שקלים. רוב האנשים אין להם לשלם אפילו מאתיים וחמישים שקלים. אלו שהעלו את הקנס הם כאלו שבראשון לחודש נכנסת להם משכורת יפה לבנק. אני מוחה על כך בכל תוקף".

יו"ר סיעת ש"ס בכנסת, חבר הכנסת מיכאל מלכיאלי אמר: "לא ייתכן כי כלי תקשורת המכבדים את עצמם מצמידים תמונה של יהודי חרדי בכל דיווח על התפשטות נגיף הקורונה, בעת הזו נדרשת אחדות בין כלל חלקי החברה הישראלית ולא להיפך".

"ישנם כמה צדיקים בסדום, אך מדובר על מיעוט, זו תופעה מסוכנת שעליה להיפסק באופן מיידי, דמם של הציבור החרדי הותר משל היו מפיצי חיידקים, לצערי הרב התנהלות המשטרה בררנית אלפי המגזר החרדי, הרשת קורסת מסרטוני אימה - דיי".

חבר הכנסת אוריאל בוסו אמר; "מדובר בתופעה מסוכנת שמחלחלת יותר ויותר ועלינו לעשות הכל בכדי להפסיקה לאלתר! הציבור החרדי נאבק בנגיף הקורונה ונזהר יותר מכל מגזר אחר ולצערי מנסים לצייר את ההיפך מהמצב האמיתי בשטח"

העיתונאי אריאל אלחרר, שחשף היום תיעוד של אפליית חרדים, אומר ל'כיכר השבת': "אני וידידי יאיר לוי נאבק ב"הנדסת תודעה" שאנו עדים לה בה כל אתר חילוני מעלה תמונה שבה רואים חרדים על כל נושא של קורונה".

"ח"כ מלכיאלי הגדיל לעשות והזמין ללשכתו את שר התקשורת יועז הנדל ששמע את הדברים והבטיח לשנות את התופעה וביקש מח"כ מלכיאלי להגיש לו שאילתא בנושא, נקווה שהדבר ייפסק".

הפגישה של אלחרר ולוי היום, עם השר הנדל ומלכיאלי
הפגישה של אלחרר ולוי היום, עם אייכלר
הפגישה של אלחרר ולוי היום, עם הח"כים

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר