"הם זייפו את התורה"

'נאום הרפורמים' של הראש"ל; מהבג"צ ועד הפוליטיקאים

בג"צ? "מרגיש מעל כולם, בכל דבר מתערב" • מבחנים לנשים? "להתרחק מן הכיעור ומן הדומה לו" • רפורמים? "מזייפים את התורה, לא יחזרו בתשובה" • שרים בממשלה? "קשה להחזיר בתשובה" (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(תמונה: אלי אטקין)

הראשון לציון, הגאון רבי יצחק יוסף, מסר השבוע נאום תקיף נגד בג"צ, הבקשה לערוך מבחנים תורניים לנשים ותקף בחריפות את הרפורמים. הנאום נחשף כעת לראשונה ב'כיכר השבת'.

בפתח דבריו התייחס הרב יוסף להתערבות בג"צ ואמר: "הגישו עלי בג"צ, אתם יודעים שהבג"צ בכל דבר מרגיש את עצמו מעל כולם, כל דבר הוא מתערב.

"מחייבים אותנו לעשות מבחנים לנשים. אתם באים להיבחן ברבנות, מקבלים תעודת רבנות: רב אזורי, רב שכונה, רב עיר.

באשר למבחנים תורניים לנשים, תקף הרב הראשי: "הגישו בג"צ עלינו, באות הנשים - גם הן צריכות להיות רבניות. רבניות, הכוונה כמו רפורמיות, 'רבה'. רוצים להיבחן...".

"אני משכתי את זה קצת", סיפר הרב יוסף: "פנה אליי אביחי מנדלבליט (היועמ"ש. י"כ), פנה אליי 'נו, הבג"צ מחכה לתשובה, הם רוצים'. כתבו פסק הבג"צ - הרבנות הראשית חייבת לעשות מבחנים לנשים. איך ייבחנו בכל 'איסור והיתר'? הם יודעים מה הלכות תערובות? איך ייבחנו על כל שבת?

"נניח שנעשה להן מבחן בנפרד, יום אחד נקבע מבחן לנשים. בסדר. את כל זה הם לומדים? יכול להיות כן, היום יש נשים מוכשרות, לומדות רואה חשבון וכל מיני דברים. אבל זה משהו של חיקוי של הרפורמים, כמה אנחנו צריכים להתרחק מן הכיעור ומן הדומה לו".

בשלב זה עבר הרב הראשי למתקפה על הרפורמים והסביר את ההבדל בניהם לחילונים: "אדם שהוא לא דתי, צריך לקרב אותו. כשאתה מדבר איתו - יש סיכוי שתחזיר אותו בתשובה. אני נפגשים במשך השנים עם כל מיני שרים לא דתיים. יש בניהם שלא יודעים כלום, בענייני יהדות. אדרבה, הם מכבדים. הם יודעים שהם לא יודעים. לאט לאט תוכל להחזיר אותם בתשובה, קשה מאוד מאוד להחזיר פוליטיקאי בתשובה. אבל חילוני רגיל אתה יכול לקרב אותו".

"רפורמי?", התבטא הרב יצחק יוסף: "שום דבר לא יעזור. הם זייפו את התורה. כל התורה שלהם זה מזויף. הכל אצלם מזויף. כשהכל מזויף - אין סיכוי שיחזור בתשובה. לכו תבררו אצל בעלי התשובה, לא תמצאו רפורמי שחזר בתשובה, רפורמי נשאר רפורמי. יש להם תורה חדשה.

"עושים חופה עם כומר ו'רב'. באה אשה ודורשת בבית כנסת, כל מיני שטויות על פרשת השבוע, כל דברי חז"ל הם מקעקעים, אין להם חז"ל, יש להם תורה שבכתב ומפרשים לפי מה שהם מבינים".

"שלחתי הודע לאחר שמנדלבליט כתב לי חווה דעת שאני חייב לשמוע לבית המשפט. אם לא, יאשימו אותי בביזיון בית המשפט. שלחתי הודעה למנדלבליט: אני לא עשה בשום אופן מבחן לנשים, אין דבר כזה. אם יכריחו אותי? אני אשבית בכלל את כל מערכת המבחנים, אז יהיה בלגן ורעש וישנו".

הרב יוסף הוסיף ודיבר על הפשרה שהוצעה ברבנות ובמשרד הדתות: "אם רצים שייקחו את משרד החינוך, כמו שיש תארים אחרים, יעשו מבחנים שם עם תואר, אבל לא ברבנות הראשית, לא תואר של רב, רב שייך לתלמידי חכמים".

כזכור, שלשום חשף היועץ המשפטי לממשלה כי הרבנות ומשרד הדתות הם אלו שהציעו את מתווה הפשרה שהתקבל בבג"צ, מתווה לפיו נשים יעברו מבחנים בגוף ממשלתי אחר: "בדיון שהתקיים בנושא בראשות היועץ המשפטי לממשלה, עלתה הצעה מטעם המשרד לשירותי דת והרבנות הראשית, לפיה יוקם מערך נוסף של בחינות לידע תורני, מחוץ לרבנות הראשית, אשר ינוהל ויופעל ע"י גורם ממשלתי אחר, ובו יוכלו להיבחן מי שאינם מבקשים לקבל כשירות מהרבנות הראשית", נמסר משלכת היועמ"ש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר