אנטישמיות?

ברסלב הפסידו בסקר של ראש עיריית אומן

ראש העיר העלה סקר פרובוקטיבי ושאל את התושבים אם לאפשר לחסידים להגיע בראש השנה לקברו של רבי נחמן • בתום מספר תהפוכות, המתנגדים ניצחו בפער קטן (חסידים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
תוצאות הסקר לסגירת אומן בגלל הקורונה (צילום: מסך, מתוך הפייסבוק של ראש העיר)

אכזבה בקרב חסידי ברסלב אחרי ההפסד בסקר שערך ראש העיר אומן בשאלה האם לאפשר להם להגיע למקום בראש השנה, כפי הוראת רבי נחמן הטמון במקום.

מעל עשרים אלף אנשים הצביעו בסקר הפרובוקטיבי של אלכסנדר צברי, ראש העיר שלא הסתיר את דעתו כי הוא מתנגד לבואם של החסידים.

בשעות הראשונות, היה רוב מוחץ למתנגדים. בהמשך, בעקבות הפצת הקישור לסקר בקרב החסידים, הגיעו לשוויון - אך בתוצאה הסופית הפסידו בפער קטן. 51% התנגדו, לעומת 49% תמיכה בהגעת החסידים לאומן בראש השנה.

בסרטון שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו, קרא ראש העיר לתושבים להצביע נגד הגעת החסידים: "הממשלה צופה שיהיה גל שני של נגיף קורונה בחודש ספטמבר, ולכן במצב של היום אני נגד הגעתם של עולי הרגל השנה. אני מחכה להצבעה פעילה!".

בקרב חסידי ברסלב נרשם זעם על כך שהוא אינו מבקש להגביל תיירים באופן כללי, כי אם רק את בואם של החסידים, ולכן טענו כי מדובר באנטישמיות.

בנוסף, הסקר זכה למספר הצבעות גבוה בשל העובדה שבמקביל להפצת הקישור על ידי חסידי ברסלב, קבוצות של אנטישמים באוקראינה הפיצו אף הם את הקישור וקראו להצביע נגד בואם של החסידים.

עדיין לא ברור מה יהיה המצב בתקופת ראש השנה, והאם בכלל יתאפשר לרבבות העולים לאומן מידי שנה לטוס לאוקראינה, ועד כמה תוצאות הסקר אכן ישפיעו ויגרמו לסגירת המקום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר